Here comes the taxman, …

Daar ga ik weer, belastingaangifte in de bus gekregen vandaag.  Als voorbeeldige burger heb ik me maar meteen achter mijn computer gezet om me van deze gewichtige taak te kwijten.

M.a.w. ik heb :

  • mijn ID-lezer geïnstalleerd op de laptop (want de vaste computer is niet van een haas gepoept tegenwoordig),
  • kladaangifte ingevuld,
  • naar Tax-on-web gesurfd,
  • een x-aantal keren proberen aanmelden (waarom lukt dat nooit om dat in 1 keer te doen, staatsservers zouden toch op wat moeten voorzien zijn me dunkt),
  • al vooraf ingevuld : vak 1010-57 betreffende mijn persoonlijke ‘toestand’ zoals ze dat daar noemen is nog altijd juist grrrr, ik ben dus nog altijd weduwe, ‘k kan er ook niet aan doen dat ik niet van ’t straat geraak 🙂
  • 2 aangeduid bij personen ten laste (en of die lastig kunnen zijn !!!!)
  • een K.I. ingevuld
  • al vooraf ingevuld : mijn ook al zoals ze dat noemen ‘overlevings’ pensioen
  • uitgaven voor opvang kinderen -12 jaar (zomerkamp van de Piepedol) ingevuld (ze moeten nog iets doen aan de wizard om het aftrekbaar bedrag uit te rekenen, want die werkt niet)
  • interesten en kapitaal woning
  • weer die stomme vraag beantwoord of de woning van beide echtgenoten is (wat is die op ’t kerkhof nu met een huis verdomme !)
  • pensioenspaarpotje aangevuld
  • overdracht aftrekbare uitgaven zonnepanelen jaar 2010
  • al vooraf ingevuld, en niet te verwijderen : overdracht aftrekbare uitgaven zonnepanelen 2009 : raar, ze zijn maar in 2010 geplaatst, ze hebben het m.a.w. in de verkeerde kolom gezet
  • zonder dollartekens in mijn ogen op de berekening van de belastingen geklikt – ik weet toch al dat het resultaat tot lengte van mijn dagen 0.00€ zal zijn
  • even cynisch lachen met de boodschap op de berekening dat ik nog eens een bedragje mag overdragen naar volgend jaar betreffende de zonnepanelen (want ik krijg er toch niets op terug)
  • aangifte doorgestuurd, dus met de fout van de zonnepanelen er op, als ik het niet kan wijzigen kan ik er ook niet aan doen.

Vadertje staat, ik zie U toch zo graag !!

7 gedachtes over “Here comes the taxman, …

  1. Nu de belastingsaangifte al ingevuld…. Respect.
    Ik ben één van die mensen die dat op het laatste moment doet. En ook ik erger me dan aan alle bugs van die ID-reader

Wat ben ik blij dat u reageert !

