Het leven zoals het is

  • Familie : dinsdag is er weer een kleintje bijgekomen in de familie, zevende kleinkind van grote zus, de foto’s tonen een schoon bolleke !
  • Vrijwilligerswerk : ik heb een vrouw naar het ziekenhuis gebracht voor een opname, ze moest een darmonderzoek hebben.  Volgens mij was ze stomdronken (wat een gelal er daar uitkwam).  De verpleging vertelde à la minute dat ze een paar flessen liquide ging moeten drinken (om de darmen te reinigen), waarop de dame nogal lakoniek zei : “geen probleem, ik kan dat goed, drinken.”  Ja, ja, waarom was ik nu niet verbaasd ?
  • Vrijwilligerswerk : ik kom nog eens familie tegen op die manier, in de ene kliniek een nichtje van vaders kant, in de andere een neef van moeders kant.
  • Vrijwilligerswerk : je hebt zo van die mensen die denken van eens op een drafje een foto te laten nemen van een schouder.  Een afspraak maken is niet nodig (vinden ze), en dan maar lamenteren en zagen dat het lang duurt.  Heel mijn namiddag ook naar de kl…. op die manier
  • Auto : een telefoontje naar de garage eerder op de week leerde me dat de wagen ten vroegste vrijdag binnenkomt, met het paasweekend in het vooruitzicht betekent dat nog meer vertraging tegen dat de papierwinkel in orde gaat zijn.
  • Moneytalk : ik heb me ingeschreven op de beleggerscompetitie.  Fictief gaan beleggen met een kapitaal van 100000€.  Vermits ik daar totaal niets van ken, staat mijn portefeuille al redelijk in het rood.  Maar kom ik ben niet te oud om bij te leren, ’t is tenslotte maar een spelletje …
  • Bekaert : de mensen die misschien ontslagen zullen worden denken dit van hun grote baas en gelijk hebben ze ! 

’t Leven is natuurlijk veel meer dan al het bovenstaande (gelukkig) maar dit was dan ook maar een kleine bloemlezing

2 gedachtes over “Het leven zoals het is

Wat ben ik blij dat u reageert !

