Mijn wagenpark

In de 25 jaar dat ik op de baan ben (zo lang al?) zag het er zo uit :

Ik ben gestart met mijn vaders auto : Hij gaf niet om status, reed zelf heel weinig met de wagen en vond een auto altijd een verloren kapitaal, dus wilde hij daar ook geen geld aan uitgeven.  Het was een wagen die bij het merendeel van de bevolking altijd enige hilariteit opwekte, maar ik lag daar ook niet wakker van.

Met deze wagen reed ik dus :

We noemden hem altijd smalend pépé’s tuut tuut (de eerste kleinkinderen moeten hem zo gedoopt hebben).  Een echte Rus, met een stuur zo groot als dat van een vrachtwagen, een slechtsluitend handschoenenkastje, een zwarte bekleding die uit een soort mousse bestond waar je alle vuiligheid op zag, geen rechter spiegel, geen servostuur (goed voor de borstjes zei de madam van de autoschool altijd)

Eens getrouwd werd het tijdperk van de Japanners ingeluid, deze die zo Fantastic waren.  De eerste :

Onze eerste Corolla, die wagen hield niet van Groot-Britannië.  We zijn er in 1990 (op huwelijksreis) mee in panne gevallen in het noordelijkste punt van Schotland (prettig als je weet dat er in heel het noorden geen enkele Toyota-garage was toen) en in 1992 hebben we hem ‘perte totale’ achtergelaten in Wales na een ongeval.

Dan maar Corolla nummer twee gekocht :

Die heeft onze reizen wel overleefd, leuke wagen, makkelijk te parkeren.

Na deze kwam het tijdperk dat we twee wagens hadden (de echtgenoot vond het georganiseerd vervoer van zijn werk, dat op 500 m van onze deur stopte niet goed genoeg – hoe verwend kan je zijn)

Dit werd mijn wagen :

In een zilvergrijze versie weliswaar.  Lang heb ik er niet van mogen genieten, een onverlaat vond het nodig om me van de baan te rijden en tegen een gevel te laten stilstaan.

Ondertussen was onze tweede Corolla ook al vervangen door een onzachte kus die de echtgenoot aan een ander zijn wagen had gegeven.

Onze laatste twee wagens waren de volgende :

Eerst reed ik met de Avensis, dan eens gewisseld met de echtgenoot (zijn toenmalig lief was te dik voor zijn Corollatje :-()  Toen hij tweemaal op korte tijd brokken maakte met de wagen (gelukkig te herstellen) hebben we weer gewisseld.  Zijn definitieve brokken heeft hij dus met de kleine wagen gemaakt.

En nu luid ik dus het Franse tijdperk in.  Momenteel rijd ik met deze

een bouwjaar 2003, vervangwagen van de garage.

Het uiteindelijke doel is deze, mijn eerste helemaal zelf gekozen wagen, helemaal geen statussymbool, maar een wagen die alles heeft wat ik nodig heb

Hopelijk kan ik er tegen volgende week mee op de baan (en dan liefst voor héél veel jaren !)

12 gedachtes over “Mijn wagenpark

  1. hé, we hebben veel dezelfde gehad!
    mijn eerste was een corolla! we hebben ook 2 lada’s gehad, en een paar R19, celica…eigenlijk te veel om op te noemen, een stuk of 20-25, maar daarvan kostte de helft max 10 000fr, en de andere helft van de helft max 20 000fr 🙂 het was de tijd van zelf aan auto’s (allez, wrakken van minstens 10 jaar oud :-)) prutsen en zo…dergelijke auto’s zie je nu niet meer 🙂
    maar het is wel de max die je nu hebt, zo’n grote clio! ik heb hem een paar weken geleden nog staan bewonderen in de garage! je bent daar zeker voor jaren goed mee, een beresterke motor, en hun fout van vroeger (franse wagen begonnen vroeger al te roesten in de catalogus!) is volledig opgelost!
    heel veel rijplezier en succes er mee!

  2. Een wagen die alles heeft wat je nodig hebt. Niet geheel onbelangrijk haha. Ziet er mooi uit.
    Ik hoop dat je hem volgende week in je bezit zult hebben. Fijn om dan zelf weer overal naar toe te kunnen crossen.

    Ik wil je er vast veel veilige km mee wensen !!

  3. Ik heb leren rijden met de Mercedes 300 diesel van mijn vader ! De afspraak was : potje breek, potje betalen ! Ik was zeer voorzchtig ! FDat ik er ook mee mocht uitgaan, spreeekt boekdelen. 😉
    Mijn eigen eerste auto was een Dadsun 100 A, occasie want ik moest het zelf kopen. Er was niets aan toen ik het kocht en alles eraf toen ik het inruilde voor de volgende auto.
    Ik heb BMW’s, Ford’s, een Suzuki, … gehad. Ik ben nu zeer tevreden over mijn Kia.
    Veel zorgeloze ritten en dat je er altijd weer veilig mag mee thuis komen.

  4. Ha, die Toyota’s toch … na 2 Simca’s (1307/1308), 2 Peugeot’s (205 en 309) 1 Toyota (Avensis Wagon) is het nu tijd voor een hybride auto, de Toyota Prius … volgende week kunnen we um ophalen, spannend!!
    Maar die te ontvangen Renault Clio Grandtour enzovoort van jou mag er ook zijn 😉

    • Ik hoop dat tegen dat mijn Clio gaat versleten zijn (en dat mag nog vele jaren duren) dat er dan een volledig electrische auto zal bestaan, die ik hier thuis kan opladen met de electriciteit die mijn zonnepanelen produceren.
      Mooie wagen trouwens die Prius ! Succes ermee !

  5. Franse wagens hebben wij thuis ‘met de paplepel binnengekregen’. Mijn vader heeft niets anders gehad. Mijn man en ik hebben die traditie voortgezet, met enkele zijsprongen weliswaar: Mini, Seat, en mijn man rijdt nu met een Nissan X-Trail. Maar ik heb nog steeds een 16-jaar oude Peugeot 206 cabrio en die gaat niet weg zolang hij niet helemaal uit elkaar valt.
    Veel geluk en veel veilige kilometers met je nieuwe bolide.

Wat ben ik blij dat u reageert !

