Tam-tam

Waarom zouden we nog SMS-sen, mailen, bellen … hier in mijn dorp werkt de tam-tam nog uitstekend.

Grote dochter is zaterdag een wandelingetje gaan maken met het liefke en toen we vanmiddag bij de schoonouders kwamen, was het eerste wat we mochten horen “is ’t waar, hebde gij een lief”

Lap, zoveel privacy heeft een mens dus hier.

’t Kwam erop neer dat ze dat eerst ginder moest gaan zeggen (lees toestemming gaan vragen daarvoor).  Dus daarom hadden ze gisterenavond in de wagen op weg naar de muziekschool zo langs hun neus weg een gesprek met haar begonnen over het feit dat een liefke hebben al in de middelbare school, toch niet van het slimste was.

Eigenlijk moest ze daarmee nog op zijn minst een jaar of twee wachten, en liever nog een jaar of vijf !

Nu is er vorig jaar iets voorgevallen tussen mijn schoonouders en mij, wat me heeft doen besluiten dat ik hen niets, nada, nikske nog vertel over emotionele aangelegenheden, of persoonlijke kwesties hier ten huize.  Ik heb dus vanmiddag ook niet veel gezegd op hun tam-tam-verhaal.

Ik begrijp heel goed dat voor hen hun leven voor een stuk is opgehouden bij het overlijden van de echtgenoot, maar dat wil niet zeggen dat het leven van de kroost en mij ook voorbij is.

Ik ben volwassen genoeg om zelf te bepalen wie hier voor mij of voor mijn dochters ooit de voordeur zal passeren, de goegemeente heeft zich daar dus niet mee te moeien !

 

10 gedachtes over “Tam-tam

  1. Triest hé… waar ik ben opgegroeid als kind hadden wij ook tam-tam geluiden en rooksignalen. Om zot van te worden. Gelukkig is dé stad wat anders hier. Tenzij je onze straat buiten beschouwing laat. Want als ik mij verwonder waarom het lang geleden is dat ik de buurman heb gezien, dan krijg ik het verhaal in geuren en kleuren te horen.

  2. Moeien , en vooral willen moeien is des mensens. Net als de tam-tam. Ik denk dat je gelijk hebt, ze hebben daar niets, maard an ook niets mee vandoen. En eigenlijk de mama ook niet 🙂 Maar die misschien net iets meer 😉

  3. in zo’n gehucht is dat echt ongelooflijk! en zeker als je dan een beetje bent zoals wij, we zeggen tegen iedereen een goeiendag maar zoeken met niemand contact, we laten gewoon iedereen gerust…waar wat ze hier al verteld hebben over ons en onze dochter hou je niet voor mogelijk! en de bakkerin doet niks liever dan ons zeggen wat “men” zegt! we hebben eerst een keer of 3 gezegd dat het ons niet interesseerde wat men zei, maar niks aan te doen! en nu gaan we naar een naburig dorp om brood!
    mensen zijn raar!

Wat ben ik blij dat u reageert !

