“waarom zijde gij zoe kiekemeirig”

… zou ons moe zeggen.  Vraag me niet waar het woord kiekemeirig vandaan komt, misschien even vertalen : ik ben (was gisteren) enorm slecht gehumeurd.

Vooreerst was ik opgestaan met een compleet geblokkeerde onderrug, waardoor ik me amper deftig kon bewegen (gelukkig is het door in beweging te blijven wel nog overgegaan)

Ik had ook nog een bezoek aan de bank gepland (centjes verzamelen voor de wagen), de grootbank waar ik wel spaar maar niet mijn dagelijkse bankverrichtingen doe, weigert altijd om gewoon geld naar mijn lopende rekening over te schrijven, dus moest ik op de ouderwetse manier om cash geld gaan (want een bankcheque kost dan weer geld, en dat heb ik er ook niet voor over)

Op de koop toe komt Poppemieke (kids waren thuis gisteren) ook nog met de boodschap dat ze voor een project van Latijn, een boek nodig heeft dat enkel maar te verkrijgen is in de Bib van mijn vroegere thuisgemeente.  Dat zegt ze dan om 11 uur (ah ja, madam had eerst een gat in de dag geslapen) en de bib was open tot 12 uur.

Als je dan weet dat de grootbank heen en weer 12 km is, de Bib 30 km, en dat ik verdomme nog altijd geen wagen heb, dan weet je wel waarom mijn humeur kelderde zeker…

Dus dan maar een chauffeur opgetrommeld in de persoon van schoonpapa.  Mijn God, ik dacht even dat we die rit niet zouden overleven, de meiden waren ook niet te spreken over pepé zijn rijstijl.  Die man wordt echt een gevaar op de weg, zijn reacties worden veel te traag.  Zonder veiligheidsgordel had ik waarschijnlijk driemaal door de voorruit gezeten, doordat hij zo bruusk moest remmen.

Maar enfin, we zijn er geraakt voor 12 uur zowel in de Bib als in de bank …

Na de middag ben ik er zelfs nog in geslaagd om mijn humeur weer wat op te krikken, zelfs ondanks het feit dat ik (ik heb ze geteld bezig zijnde, nog zoveel te gaan, nog zoveel te gaan, …) 72 ! vensterramen heb gewassen (ja, ik moest zo nodig een huis bouwen met twee erkers met elk 16 vensters, en alle andere ramen ook nog met verdelingen)

Maar het feit dat ik dat allemaal kon doen in een schitterende zon, maakte veel goed. (maar doe het me vooral niet elke week doen, ik heb er een hekel aan)  Gelukkig is het vandaag ook nog mooi weer, want gisteren heb ik alleen maar beneden gewerkt.  Er wachten me boven ook nog vieze ramen (binnen en buitenkant, maar 44 venstervlakjes, jeui :-()

En nu kan ik me even opjagen in het feit dat dochterlief vanavond nog altvioolles heeft van 20u30 tot 21u30, dat de Piepedol morgenochtend al om 7u45 op school moet zijn, en pas om 17u30 terug komt van Antwerpen.  Het zal dus weer schoonpapa zijn die de vervoerhoneurs gaat waarnemen.

Ik geef het je op een blaadje, als ik donderdag mijn wagen niet ga hebben, dan word ik ZOT !

6 gedachtes over ““waarom zijde gij zoe kiekemeirig”

  1. hey Eilish, hopelijk ben je wat relaxter vandaag (dat stressen doet zeker geen goed aan je rug als je daar teer aan bent)
    maar 72 ramen begot???? hebben jullie meegedaan aan een wedstrijd of zo? zelfs in Het Glazen Huis zijn er zo veel niet 🙂
    wil me niet moeien, maar niet alles is te plannen en te controleren, en was het echt een drama geweest had Poppemieke dat boek niet meer op tijd gehad? of had ze toen misschien een lesje kunnen leren over verantwoordelijkheid? té goed willen doen is misschien niet altijd het beste (denk ik hé, maar sla me dood, ik twijfel zelf aan van alles en nog wat, en nog meest van al aan mezelf :-))
    neem ergens eens een half uur een breakje in de zon, met een kopje koffie of thee, en geniet er van…je ramen en vensterbanken zullen niet weglopen!
    zonnige groetjes

    • Even een rechtzettingetje, ik heb hier wel geen 72 ramen hé, maar ik woon in wat ik zou noemen een ‘veredelde’ (door de erkers) fermette, dus allemaal ramen met onderverdelingen, waren dat allemaal gewone ramen geweest, het had me veel werk gespaard !
      En ja, mijn Poppemieke heeft nog veel lesjes in verantwoordelijkheid te leren, die twee meiden van mij worden hier veel te veel op hun wenken bediend (en ze beseffen het waarschijnlijk niet eens …)

  2. oef, ‘k had eens herlezen en dacht dat ik weet te ver gegaan was, ik schrijf veel te veel met het hart op de tong!
    en ja, die ramen, dat was natuurlijk een grapje, had ik wel door, want hier zijn het net dezelfde :-p nu maken ze dat beter: je kan die onderverdelingen er zo uithalen of opendraaien, speciaal om ramen te lappen!

    maar wat ik eigenlijk vooral leukst vind aan je blog is hoe je het over je dochters hebt, wij hebben ook een dochter, en ongelooflijk hoeveel herkenbaars je al geschreven hebt (en dan bedoel ik : ik die lees over jij en je dochter & wat ik zag tussen mijn vrouw en mijn dochter 🙂
    maar hier ging mijn dochter met materiële vragen naar ma, maar de hartsproblemen waren altijd voor mij, begrijpe wie kan! nadeel was dan dat van als ze eens een vriendje “gedumpt” had ik die dan aan mijn vingers had, ik kreeg dan van hem de smskes, de mails…of ik eens een woordeke kon doen…..onvoorstelbaar!

    zonnige groetjes

    en geef je oogappels maar eens een ferme knuffel van als je kan,
    beter één te veel dan één te weinig 🙂

  3. Ramen lappen doe ik ook niet graag. Veel moed voor de rest !
    Ik zou willen een bedrijf beginnen, met personeel wel te verstaan, die ramen poetst zoals ik het geleerd heb : met inbegrip van de kassementen en slagen. Dus niet alleen het glas. Ik zou veel geld verdienen, denk ik. Ik zou ze zeker naar hier laten komen en er met veel plezier geld voor geven.
    Zonder auto zou ik ook gek worden, denk ik.

Wat ben ik blij dat u reageert !

