Work-out

Het zonder wagen moeten doen heeft zo zijn voordelen (en verdomme ook véél nadelen, zucht !)

De fiets is dus weer van stal gehaald, en de benenwagen presteert ook niet slecht.

Dinsdag heb ik al een 15 km gefietst, ook nog een eind gewandeld met de kapotte fiets van Poppemieke naar de fietsenmaker.  Gisteren fiets weer gaan afhalen (wandelen, en weer fietsen), vanmorgen afspraak bij de kapper, een km of 8 zal dat wel zijn, en straks nog eens 15 km om de Piepedol van school te halen.

Ondanks het feit dat ze al 7 maanden naar de middelbare school gaat beweert ze dat ze haar weg per fiets niet terug gaat vinden alleen.  Anders gaat ze met De Lijn naar school, maar in examentijd rijd er op de middag geen bus terug, en de schoonouders konden vandaag niet depanneren.  ‘k Moet ook zeggen dat schoonmama vreselijk bezorgd is als de kinderen fietsend naar school gaan, dus ik had zowiezo al moeten beloven dat ik mijn jongste tegemoet zou gaan rijden.

Nu komt dat zo slecht niet uit, want ik moet nog wat boodschappen doen, dus kan ik dat meteen gaan doen.

‘k Zal maar meteen de kuiten gaan insmeren en vertrekken, zo een snelheden haal ik nu eenmaal niet (om maar niet te zeggen dat mijn conditie abominabel slecht is, shame on me)

8 gedachtes over “Work-out

  1. De dagelijkse kronkels nietwaar , heel herkenbaar lijkt het me , toen de onze nog kinderen hebben we ook veel apesprongen moeten maken. En nu zitten zij met hetzelfde probleem !

  2. ha, moet lukken, gisteren hier ook ons eerste fietstoerke gedaan (na maanden niks doen, pfffff) ik denk een km of 8 zal het geweest zijn en ik zat stikkapot! vandaag zijn we (en ik ook weer voor de eerste keer terug) dan naar de gym geweest, beetje fitnessen….onvoorstelbaar hoe moeilijk conditie op te bouwen is, en hoeveel sneller die terug weg is….
    veel courage!

    • ’t Was beschamend, op de terugweg van school kon ik niet mee met mijn dochter van 12 jaar. Nu zou ik het kunnen steken op mijn 24 jaar oude tweewieler, maar als ik eerlijk ben dan ligt het volledig aan de conditie (blazen, tong op de grond, …)

      • woeha, herkenbaar, dat blazen en tong op de grond, en mijn madam wil dan van alles vertellen en ik heb zelfs geen adem meer om te zeggen dat ik liefst in alle stilte “geniet” 🙂
        ze is amper 4 jaar jonger maar het zijn net die 4 jaar die er toe doen hé 🙂
        leuke avond nog!

  3. Ik ben ook niets zonder mijn auto. Daarom wil en krijg ik altijd een vervangwagen.
    Ik heb een electrische fiets maar ook daar rij ik niet graag mee. Zelfs de fietsvergoeding dat ik van mijn werk krijg, kan me niet motiveren. Ik heb het gekocht voor wanneer ik met mijn schat naar ’t Stad moet. 😉

Wat ben ik blij dat u reageert !

