#Wijvenweek : Guilty pleasures, kleine kantjes, onzekerheden

Mijn plezierkes : ‘k vrees dat ze ongeveer alles met eten te zien hebben.  Al het zoete dat ik zoveel mogelijk uit mijn dieet moet bannen, maar dat oooo zo lekker is.  Ik ben ondertussen een krak in het zelf maken van dessertjes met vervangsuikers.  Let wel ik vermijd alle zoetstoffen waar Aspartaam in zit omdat dat een stof is die niet afbreekt in het lichaam, en uiteindelijk kankerverwekkend is.  Maar leve de Tagatesse, en nu ook de Steviasuiker.

Algemeen ben ik een Bourgondiër op vlak van eten.  Niet dat ik gigantische hoeveelheden kan naar binnen spelen, maar ik eet toch zo graag.  Even graag sta ik zelf achter de kookpotten, en experimenteer ik er op los  (om dan dochters aan tafel te krijgen die met een grimas in hun bord staren en denken : “wat is dat ?”) Eigenzinnig als ik ben kijk ik daarbij zelden in een kookboek, ik ben een proever, een snuiver (aan kruiden), en meestal lukt het me om iets smakelijks op tafel te zetten.

En in emotionele tijden kan ik ’s avonds niet van de chips blijven.  Maar ik ga erop vooruit, deze week nog geen chips gegeten !

***

Kleine kantjes : ik ken ze van mezelf, maar voor de zekerheid vanmorgen de kroost nog eens gevraagd hoe zij die zien.  ‘k Moet zeggen dat ze niet ver moesten zoeken voor inspiratie op dat vlak 😦

Ik ben dus officieel een zaag (ja dochters hoe zou dat komen, denken jullie misschien dat dit een hobby van mij is ?)

Ik ben de koppigste mens van het Westelijke halfrond, ik weet het altijd beter.  Zelfs met Josje, mijn GPS die Hollands tegen me praat, en alles twee keer zegt, ga ik in discussie.  Het mag een wonder heten dat ze nog wil praten tegen me …  Akkoord, ik heb haar hard nodig, want ik ben een vrouw, dus per definitie vind ik mijn baan niet, maar eens ik weer op bekend terrein kom, dan doe ik mijn goesting !

Veel dingen weet ik altijd beter, ik ben zelfs zo arrogant dat ik bij de aankoop van een nieuw toestel zelden een handleiding lees.  Dat resulteert dan gegarandeerd in gevloek omdat de dingen niet doen wat ze moeten, maar soms lukt het ook gewoon door mijn gezond boerenverstand te gebruiken.

Na een ongelukkig verleden weet ik ook echt wel wat ik wil, anderen moeten me dus niet zeggen hoe ik mijn soms teveel aan tijd ledig moet maken.  Diegene die het nu nog waagt om me te zeggen dat ik in één of andere poepeschetenbond moet gaan, gaat moeten oppassen (ik weet het, het is goed bedoeld, maar ik zal wel buiten komen als ik daar klaar voor ben)

Maar wees gerust, zo slecht is het met mij niet gesteld hoor, op papier (scherm) ben ik een stuk assertiever dan in werkelijkheid.  En veel van die kleine kantjes vind ik tegelijk ook sterktes, ik moet het tenslotte allemaal alleen doen hier.

***

En dat brengt me naadloos bij mijn onzekerheden :

Doe ik het wel goed als mama/papa ? Wat doe ik met de schrik die ik heb dat ik ook eventueel vroeg zou sterven ? (bij de echtgenoot was daar maar een auto-ongeval voor nodig, dus …) Moet ik geen soort testament opmaken, waar dan niet de materiële dingen in staan (want dat is toch allemaal wettelijk geregeld) maar de emotionele zaken.  Zoals wie gaat de zorg opnemen voor mijn kroost als ik er niet meer ben, boodschappen voor alle hoogtepunten die ze ooit in hun leven zouden meemaken zonder mij, …

’t Is duidelijk zeker dat ik een emotioneel mens ben … (snotter, snotter)

6 gedachtes over “#Wijvenweek : Guilty pleasures, kleine kantjes, onzekerheden

  1. heu Eilish, voor iemand die zichzelf positief (who is Eilish) noemt heb ik zo de indruk dat je nogal negatief over jezelf doet! en voor zover ik gelezen heb (en voor zover je ooit iemand kan “kennen” daardoor) heb ik toch ook de indruk dat je een positieve ingesteldheid hebt!
    en wat je twijfels betreffen verwijs ik je graag naar mijn favoriete schrijver: http://cdn.fthink.org/wp-content/uploads/2012/01/random.jpeg?iact=hc&vpx=272&vpy=152&dur=1632&hovh=179&hovw=281&tx=129&ty=109&sig=106423010421353671798&
    ei=BT5fT6eiG4ucOrvszfcH&page=1&tbnh=106&tbnw=165&start=0&ndsp=23&ved=1t:429,r:1,s:0
    groetjes

  2. oei, blijkbaar komt dat nogal arrogant over, dat was zeker de bedoeling niet, maar soms kan ik moeilijk verwoorden wat ik in mijn hoofd heb. het was eigenlijk bedoeld als een soort compliment! en wat twijfel betreft, en Buk daargelaten, ik twijfel aan alles en iedereen en nog meest van al aan mezelf….(maar intelligent zou ik me daarom niet willen noemen eigenlijk 🙂 )
    fijne dinsdag nog!

  3. Ik begin te denken dat die wijvenweek meer negatieve gevoelens brengt op de persoon die meedoet dan positief ! Eilish je hebt een heel moeilijke tijd meegemaakt en vorige keer over geschreven en dat heeft me enorm gepakt. Dat je een keikop bent maakt toch niks uit. Dat ben ik soms ook , maar door deze houding ben ik ver geraakt op werkgebied .
    Ook TV is/was voor mijn dochters de grootste trut/zaag ter wereld . Nu ze op hun eigen pootjes staan is dat veel verbeterd .Dat komt wel hoor.
    En koken zeg je , nu wil je een dikke smakkerd geven , geen kookboeken , experimenteren met voedsel en kruiden is ook mijn zondagse hobby nog nooit iemand geklaagd !
    En stop met die waterlanders Eilish , daar kan ik niet tegen . Je bent heel gewoon da’s alles !

Wat ben ik blij dat u reageert !

