#Wijvenweek : beautyqueen in het diepst van mijn gedachten

Olala, nadenken over hoe ik er uit zie, die gedachten gaan dus ècht diep moeten gaan dan …

Misschien ben ik er te weinig mee bezig om hier iets zinnigs over te schrijven, of toch …

Mijn ouders hadden me voorbestemd om klein te blijven, want ze hebben me een voornaam gegeven die een verkleinwoord is.

  • Dus ik ben klein (1.55m of zoiets), dus met schone lange benen kan ik al niet uitpakken.
  • Mijn kuiten bevatten meer crèmepap dan spieren, en zijn dus te dik
  • Diezelfde benen zijn zelden bruin te noemen (hoewel de laatste twee jaar toch al een klein beetje), ik moet het van natuurlijke kleuring hebben, want aan alle andere doe ik niet mee. In een totaal niet flatterende zelf afgesneden oude jeansbroek zien ze er zo uit :

  • Als we wat hogerop gaan, dan komen we bij mijn derrière.  ‘k Vrees dat er daar wat ‘pak’ aan is.  Absoluut mijn schuld niet, het zit in mijn genen, er is niemand van mijn broers of zussen die geen dik gat heeft.  En vermits ik nog altijd in een maatje 38 pas zal het wel zo erg niet zijn zeker … Zou ik hier nu ook een foto zetten ? O yes, why not, als ik zo op een strand verschijn zien ze het toch ook nietwaar :

  • Aan mijn buik zit een vetrolletje teveel, en dat is deze winter niet beter geworden.  Hoog tijd dat ik wat meer beweging neem. Foto : nee, toch niet.
  • En dan, borsten, oeioeioei, lelijk jong, ge wilt het niet weten … Teveel last van de zwaartekracht, nochtans maar een 80B. Maar … verpakt nog helemaal OK voor mij althans  (oef ! dat is tenslotte hoe ik op straat kom) Foto : zou ik dat wel doen ?  Maar ja, nu we bezig zijn :   (zo zien ze er uit in mijn dromen, of wat dacht je, dat ik hier zomaar uit de kleren zou gaan :-)- of zijn het toch de mijne ? Weinigen zullen hier een antwoord op kennen)
  • Lippen : dunne bleekscheten
  • Tanden, iets te geel van nature ondanks dagelijks onderhoud, maar best OK (ik lach ze toch niet bloot)
  • Neus : mijn jongste durft het wel eens een heksenneus noemen, kan tellen qua compliment … Hij is m.a.w. iets te lang
  • Ogen : vraag eens aan diegenen die er al in gekeken hebben of ze mooi zijn, mijn spiegel zegt van wel.  Ze zijn groen trouwens.
  • Haar : wegens al grijs worden begin mijn dertiger jaren (te weinig zorgen waarschijnlijk) wordt het al een 10-tal jaar gekleurd, maar de kleur leunt wel erg aan bij mijn natuurlijke haarkleur.
  • Kapsel, o zo gewoon, gemakkelijk kort haar.  We wassen dat, kammen dat, doen daar wat crème fraîche op (mousse), laten daar wat kunstmatige wind door waaien, en gaan daar nog eens met de vingers door.
  • Kledij : volgens de gelegenheid : jeans, bloes/trui, in de zomer graag een rok (winter iets minder graag wegens de hatelijke nylons), de laatste jaren ben ik weer in voor een mooie jurk (lange jaren niet echt aan mezelf gedacht).  Thuis mag het simpel zijn (hoewel, toen ik vorige week mijn voordeur moest opendoen in een caleçon – iets wat ik nochtans zelden draag wegens absoluut niet mooi – en op mijn slofkes (Kermit de Kikkerkleur) was ik toch wel gegeneerd, dus dat doen we niet meer aan), maar als ik buitenkom heb ik wel enige trots, en moet het in orde zijn.
  • Heb ik al gezegd dat de hakken aan mijn schoenen maximum 5 cm hoog zijn.  Ja ‘k weet het mijn sex and the city gehalte ligt compleet onder nul 😦

Tja, schoonheid … een BF (bekende flapoor) zingt er een liedje over : HET ZIT VAN BINNEN !

13 gedachtes over “#Wijvenweek : beautyqueen in het diepst van mijn gedachten

  1. Ach ach ach, wat een superrealistische dingen over jezelf. Maar dat moest zeker hè? Van de wijvenweek ;-)). Maatje 38! Het mocht wat, ik heb al veel langer veel meer, maar mooi blog!

  2. woeha, heel je relaas doet me denken aan iets: ik heb ooit eens, ik geloof in ’82 (of was het ’83 ? ik weet het niet meer, was nochtans heel uniek!) een vrouw tegengekomen die bijna helemaal content was over haar uiterlijk! ik weet nog dat ze toen gecontacteerd werd door guinness… 🙂

  3. Ok, ok, ik geef toe, jij hebt wel wat foto’s geplaatst, maar ik heb niets om te tonen daar ik geen ‘wijf’ ben. Een foto van mijn borsten zal geen meerwaarde zijn. Die van jou zien er echt mooi uit en duidelijk een 80B.

  4. Ja ja , zelfkritiek op je lichaam ! Ben ook geen playboy figuur ; Maar toch ben ik kontent over mezelf , wat de anderen ook denken. Toch denk ik door te lezen dat ge er goed uitziet. Ge zoudt eens die snelle poppen ’s ochtends eens uit hun bed zien kruipen , ge zou ook ferm verschieten hoor !

    • Ik er goed uitzien, wat zeg je nu Ollie, ik zie er verdomme fantastisch uit ! 🙂
      Mijn dochters durven nog altijd met mij over straat, eens dat niet meer het geval is, zal ik me eens bezinnen over mijn uiterlijk.

  5. Zolang we het mooi kunnen verpakken,……met hier en daar een beetje glamour, zit het sex and the city gehalte wel goed hé,…..:-). Maar je weet, die hebben geen kids, eten altijd buitenshuis en ik heb ze ook nog nooit zien strijken, noch kuisen…en ik heb alle afleveringen bekeken :-). Leuke blog,……..veel plezier nog met de wijvenweek!!

Wat ben ik blij dat u reageert !

