We went for a laugh

Omdat het soms al eens stormt in mijn hoofd, en ik niet wil dat die zwaarmoedigheid al te zwaar aan me blijft kleven zijn de meiden en ik gisterenavond publiekelijk gaan lachen in de Radio 2 studio’s in Gent.

Om de 14 dagen wordt daar het programma BRT 2 opgenomen (Bond voor Radio Terroristen), een humorprogramma dat op zaterdag tss 10 en 11 wordt uitgezonden.  Meestal hoor ik er flarden van in de wagen tijdens de muziekschoolritten, en het gebeurde wel eens dat ik express 5 minuten langer in mijn wagen bleef zitten op de oprit om toch maar het ganse verhaal te kunnen horen (gek zicht voor de buren, zo onnozel zitten lachen in je wagen)

Ik had al vaak gezegd tegen de kroost dat we eens zouden gaan, maar met het schoolwerk dat ze tegenwoordig hebben valt dat niet altijd in te passen.  Nu is Poppemieke vandaag gaan Brusselen (dat is als ze er geraakt, ze stuurde me daarnet een bericht dat ze al file hadden van zodra ze de autoweg opkwamen) dus die had gisteren niets te doen.  Piepedollie had wel twee toetsen, maar kon daar heel de namiddag aan leren, want ik hab haar vrijaf gegeven voor de muziekschool (anders konden we niet tijdig naar Gent vertrekken)

Dus wijle weg gisterenavond.  Eerst een beetje uitleg gekregen wat we mochten verwachten, dat we (liefst) luid mochten lachen, veel mochten applaudisseren … en toen werden we voorgesteld aan de humormakers van dienst zijnde : Carry Goossens, Ann Nelissen, Arne Van Haecke (zanger en VTM-kazoumer) en een zekere Karen presentatrice bij Radio 2 Limburg.

Er werden wat moppen getapt, sketches gespeeld, liedjes in aangepaste vorm gezongen.  Soms werd eens een stukje overgedaan bij versprekingen, of als de producer niet content was, maar ja vermits het een opname is weet je dat zoiets kan gebeuren.  Nu moet ik zeggen dat ik niet heel de tijd heb zitten schuttebollen van het lachen, het ene item was al beter dan het andere, maar al bij al was het een fijne belevenis.

Ik heb al afgesproken met de meiden dat als Els De Schepper nog eens in het panel zit, we nog eens een opname gaan bijwonen (er waren daar gisteren ook mensen die er al verschillende hebben meegemaakt)

Bonus bij het verhaal is dat je nikske, nada moet betalen om erbij te zijn, en de drankjes in de pauze kosten bij de VRT ook maar 1€.  In dure tijden is dat meegenomen.

Nu maar hopen dat de technici al het neussnuiten van Poppemieke, en het onderling kibbelen van mijn twee kornuiten er netjes kunnen uitmixen.  Ze mogen trouwens eens ophouden met al dat ruziemaken, ‘k moet dringend mijn eten wat anders kruiden geloof ik, want het is al erg geweest deze week …

5 gedachtes over “We went for a laugh

  1. Ik luister daar ook geregeld naar en wist niet dat het vooraf opgenomen was. Ik zou het ook eens willen meemaken, zo’n opname. Ik zal eens onderzoeken hoe het moet. Bedankt voor de tip.
    Blij dat jullie het leuk vonden en de kinderen komen er wel uit. Puberhormonen ?

    • ‘k Vermoed dat de volgende opname op 21 maart zal zijn. Kaarten zijn te bestellen via de website van Radio 2, en daar kan je ook lezen wie de panelleden zullen zijn. De radiostudio’s liggen aan de ring rond Gent en zijn dus vlot bereikbaar.

Wat ben ik blij dat u reageert !

