U vraagt, wij draaien

Ik ben te braaf, ik ben te plichtsbewust, ik ben te braaf, ik ben te plichtsbewust, véééééééél te braaf, véééééééél te plichtsbewust

Van deze madam : http://madrina.wordpress.com kreeg ik de volgende vragen :

Wat drink je elke dag ?

Is te weinig een goed antwoord ? Nee zeker.  Wel ik sta op en drink een glaske champagne, of een cava’tje, of wat had je gedacht.  Niet waar natuurlijk.  Ik begin mijn dag heel ordinair met een kop Senseo koffie, en gedurende de dag volgen er zo nog wel een paar.  Ter afwisseling durf ik al een keer naar een glas water grijpen, en avontuurlijk als ik ben zitten er soms ‘broebels’ in dat water.  Is het duidelijk dat ik diegene ben die op feestjes de anderen dronken zie worden ? Boring, I know !

Ben je al ooit naar Dendermonde geweest ?

Ik zou het echt niet weten !  Misschien ben ik er ooit geweest in mijn kindertijd op één van de vele dagtrips die we toen maakten met onze suikernonkel (rolstoelpatient), dat was altijd iets cultureels, en daarna iets culinairs.  Als ik er al geweest ben, heeft het helaas geen verpletterende indruk op me gemaakt vrees ik.

Wat is je favoriete kledingstuk ?

Als ik nu mijn sportbeha ga zeggen, dan gaan de meiden me naar de maan schieten.  En toch, hij zit zo comfortabel, die bandjes blijven altijd op hun plaats, daar zijn geen drukkende beugels aan, daar zijn geen stekkende frullekes en kantjes aan, … en behalve dat ik dan een beetje ‘afgeplat’ door ’t leven ga, ziet niemand dat.

Welk voorwerp uit je kindertijd koester je nog steeds ?

Mijn kaike.  Onze familie was niet zo knuffelbeer-minded, dus hadden we in plaats daarvan een eigen dekentje.  Ik was het een beetje vergeten moet ik zeggen, maar toen we vorig jaar de woning van onze ouders hebben leeggemaakt na het overlijden van ons moeder, vond ik het netjes opgevouwen terug in de kleerkast.  Sedert die datum ligt het dekentje (met de geur van thuis incluis) op de zetel bij de TV op mijn slaapkamer

Wat is je sterrenbeeld ?

Ik ben een leeuw, dus trots, trouw, soms colèrig, liefdevol, creatief, bazig :-(, … en volgens wat ik las op een sociale netwerksite gisteren, breng ik in de liefde mensen in de 7de hemel.  Nu heb ik geen resem minnaars  gehad die daarvan kunnen getuigen, en dat zou trouwens too much information zijn

Voor welk beroep heb je bewondering ?

Voor elk beroep dat op een correcte manier wordt uitgeoefend, en even correct wordt verloond (van kuisvrouw tot topmanager)  Waar ik het niet op begrepen heb is op de graaicultuur die in sommige sectoren heerst.

Als je zelf je voornaam zou kunnen kiezen, hoe zou je dan heten ?

Dat is een makkie : Eilish natuurlijk.  de Keltisch-Ierse variant van Elisabeth, met als betekenis God’s Promise.  Ik moet het helaas doen met een oervlaamse variant van Maria.

Bespeel je een instrument ?

Ja, ontelbare : Strijkijzer, wasmachine, droogkast, vaatwasser, boormachine, grasmachine, tuinfrees, … maar volgens de kroost kan ik het best overweg met de zaag 🙂 Nee, behalve (te pas en onpas) zingen ben ik niet echt muzikaal.

Neem je liever een bad of een douche ?

Een bad, maar dat komt er maar een paar keer per jaar van.  Ik heb het niet zo begrepen op al die waterverspilling.  De voorraad drinkbaar water is niet onuitputtelijk op deze aardkloot.  Dus hou ik het maar bij de douche.

Heb je broers of zussen ?

En of ik die heb : zus °1959, broer °1962, zus °1964, zus °1967, klein broertje (1.90 m ? 120kg ?) °1976.  Ik hang daar als voorlaatste tussen °1969

Ben je zelf meter van iemand ?

Ik ben de fiere meter van de zesde koter van mijn oudste zus (ze wou niet onderdoen voor moeder en vader), ondertussen een knappe gast van 20 jaar

Voila, dat waren de vragen.  Normaal gezien zou ik er nu elf nieuwe moeten maken, en die doorgeven aan elf anderen, maar ik ga dat lekker niet doen !  Ik heb graag dat mensen bij mij komen lezen, ze moeten daar niet met werk voor beloond worden !

8 gedachtes over “U vraagt, wij draaien

Wat ben ik blij dat u reageert !

