It’s a tough world out there

Toen ik vanmorgen aan de kroost vroeg of ze alles meehadden naar school, antwoordde de Piepedol als volgt :

  • eigenwaarde : check !
  • zelfvertrouwen : check !

Ze zei het met de glimlach, voor mij het bewijs dat ze sterker wordt.

Nog één ik wil ze de nek toenijpen  trien te gaan in haar klas, (zien die stomme leerkrachten dat niet als er iemand uitgesloten wordt) en dan hoopt ze er voor het eerst in haar leven helemaal bij te horen.  De lat daarvoor ligt hoog, waarom zou ze anders heel de lagere schooltijd gepest zijn.

Wanneer mogen kinderen nog onbezorgd zichzelf zijn ?

 

2 gedachtes over “It’s a tough world out there

  1. Inderdaad , pesten moet leerkrachten zien en aanvoelen ! Een nichtje van mij heeft dat ook meegemaakt , verschrikkelijke toestanden . Als trainer eens met een spelertje meegemaakt ; korte matten meegemaakt al was hij de beste … buiten ermee ! Goed in het oog houden >Eilish

  2. Wanneer ik zag dat er klasgenoten gepest werden, vloog ik erin met mijn vuisten eerst ! Ik moest het dan altijd gaan uitleggen en werd op de vingers getikt dat ik niet ‘zo driest’ mocht te werk gaan maar anders ‘goed gedaan’. Ik kon er toen al niet tegen en nu nog niet ! Nu pest ik de pesters tot ze ermee ophouden.

Wat ben ik blij dat u reageert !

