Eenheidsworst

Zo lijken mijn dagen wel te verlopen de laatste tijd.  Ik doe het mezelf aan natuurlijk, ik kom te weinig buiten, ben lui (naar mijn normen toch, wees gerust het is hier geen varkensstal), bijna geen vervoersopdrachten (dokters ook met vakantie ?), …

En dan de emotionele kant van de zaak.  Pfffffffff.  Heb ik al gezegd dat menopauzaal zijn/worden vervelend is.  Ik heb het gevoel dat de hormonen door mijn lijf aan het gieren zijn, hoofdpijntoestanden, vreetbuien (die dan nog meer hoofdpijn geven), slecht slapen (véél te warm, en dan weer koud krijgen) jeuk over heel mijn lijf doordat mijn vel precies veel droger wordt, heel onregelmatig (om de 14 dagen – 3 weken)  menstrueren, … Om het dan maar niet te hebben over al mijn gepieker over graag zien, en me voortdurend afvragen of dit van de andere kant ook zo diep zit.

Ik wil dat het STOPT ! NU !

Ik wil een lege kop, iets onbezorgds dat ik al lang niet meer heb gehad.  Ik wil LENTE, ook NU ! Ik wil tuinieren, zaaien, planten, ’t gras afrijden (ben ik nu officieel zot aan ’t worden ?) op ’t terras ontbijten (ja, zot ! :-))

Zal ik misschien maar beginnen met me aan te kleden, want ik loop nog in mijn ‘piezema’ en ’t is half 10.

 

7 gedachtes over “Eenheidsworst

  1. Ik zeg niet nee tegen een vroege lente. Gisteren leek het er een beetje op maar het was maar een voorsmaakje. Dat het maar vlug echt lente wordt.

  2. tis dat ik als ervaren 50-er weet dat je beter in die periode uit de buurt van vrouwen blijft,
    maar ’s lang in de piezema lopen is toch wel plezant hé!

    🙂

Wat ben ik blij dat u reageert !

