Een dag om snel te vergeten

Gisteren dus, na het amper geslapen hebben :

  • 06u15 wekker loopt af (heavy shit !!)
  • ontbijten, koffie, anders komt mijn motor al helemaal niet op gang
  • douchen, eindigen met koud water om mezelf er toch maar van te overtuigen dat ik wakker ben
  • nog eens checken bij de oudste
  • een paar km rijden om patiënte op te halen.  Het is niet mijn lievelingspersoon : dik, onverzorgd, kortademig, hangt vol met katten/hondenhaar, en heeft een zaag die altijd op volle sterkte draait (mijn arm hoofd zo ’s morgensvroeg)
  • patiënte afgeleverd bij dagopname, tweemaal mijn telefoonnummer opgeschreven (1° maal was ze het al kwijt)
  • verpleging zegt dat ze ongeveer om half 11 weer zal mogen opgehaald worden
  • naar huis, nog even zetelen
  • middageten voorbereiden, wortelen en aardappelen in de stomer
  • rond half 11 thuis vertrokken, naar het stadje van de kliniek rijden, geld afhalen (voor de nachtelijke dokter o.a.), apotheek opzoeken, GSM gaan kopen voor oudste, nog een kleerwinkel nu ik daar toch was
  • half 12 en nog geen bericht van de kliniek, dan maar eens gaan luisteren daar.  “het gaat niet lang meer duren” zegt verpleegster, “ga maar gerust bij mevrouw op de kamer” (zaal van 4)
  • daar zit ze dan, mijn patiënte, 150 kg, in operatiehemd (dus rug bloot, sexy (ahum) onderbroek zichtbaar).  Als vervoerder is het niet de bedoeling dat ik daarmee geconfronteerd word.  Deed ze op de koop toe nog en plein public haar kleren weer aan, enfin ik heb haar een broek, t-shirt, en trui zien uithalen (BH was blijkbaar niet nodig !?!) en dan heb ik mijn blik maar snel afgewend
  • dat ‘niet lang meer duren heeft uiteindelijk nog geduurd tot 13u30 ! (verdomde dokter heeft tussendoor waarschijnlijk een 4-gangenmenu moeten verorberen – ik daarentegen heb de Piepedol telefonisch een cursus vlees bakken gegeven, zodanig dat mijn zieke kon ziek zijn, maar dat ze toch allebei konden eten)
  • 13u40 thuis, eindelijk zelf ook iets eten (dank U dochter, mijn vlees is voortreffelijk gebakken !)
  • auto ontdoen van beestenhaar en patientelijke stank, en dan maar de buitenkant ook gewassen
  • ondertussen bekvechten met de Piepedol, mijn orders om de konijnen te verzorgen (eten, drinken, hok kuisen) worden met veel gemor opgevolgd, ze spreekt al van de twee mannelijke konijnen te verkopen (ze zijn te oversext waar het haar vrouwtjeskonijn betreft – haar woorden) Voor mij niet gelaten !
  • voor de rest van de dag heb ik, behalve wassen en drogen, niet veel nuttigs meer uitgespookt

Had ik al gezegd dat het ‘mens’ nog zei dat ze volgende week naar de tandarts moet, en dat ze gaat vragen aan de dienst dat ik haar vervoer ? grrrrrrrrr moet dringend leren wat onvriendelijker te zijn.

Maar eigenlijk is die tandarts het meest te beklagen.  Zo in een muiltje werken aan tanden die maar om de zes maanden eens een borstel zien … hij mag zijn job hebben van mij !

5 gedachtes over “Een dag om snel te vergeten

    • Ja, ik mag weigeren, maar aangezien ik in mijn dorp de enige chauffeur ben doe ik dat niet gauw. Noem het plichtsbewust zijn, of te braaf …
      Er is nog een positieve kant aan de zaak, mijn auto wordt dan op tijd eens gepoetst, ik heb daar namelijk een grote hekel aan

  1. In Limburg worden de Minder Mobielen Centrales gecoördineerd door de OCMW’s -wat ik eigenlijk correcter vind- en niet door een mutualiteit. Ik ken het systeem dus heel goed. Dat je bereid bent om dergelijke ritten te doen, vind ik echt chapeau. Wij hebben er ook zo enkele patékes tussen zitten. En ook die vrijwilligers verdienen een extra pluim. Beroepshalve is het niet altijd gemakkelijk om ermee om te gaan, maar dat hoort nu eenmaal bij ons takenpakket. Ik weet echter niet of ik het vrijwillig zou kunnen opbrengen…

Wat ben ik blij dat u reageert !

