’t Is nog eens vakantie

… en hier ten huize vallen er dan altijd zieken.

Oudste Poppemieke is gisterenavond gestart met diarree, daarna kwam de maaginhoud ook weer naar boven, en om het ‘prettig’ te houden heeft ze dat de hele nacht vol gehouden.  Uit gelijkaardige ziektemomenten heb ik geleerd dat ik best in de buurt kan blijven, want tenger zoals ze is vertoont ze altijd de neiging om flauw te gaan vallen eens de essentiële voedingsstoffen haar lichaam hebben verlaten.

Dus had ik een matras van de logeerkamer in mijn strijkkamer (naast haar slaapkamer) gelegd, en ben ik daar gaan kamperen vannacht.  Veel liggen is er niet aan te pas gekomen, zowat om het kwartier kwamen de kotsgeluiden mijn richting uit.  Op den duur smeekte ze me bijna om een dokter want alle Motilium- en Immodiumtoestanden kwamen er even snel uit als ze ingenomen werden (zouden ze zo aan de naam ‘instant’ gekomen zijn ?)

Dan maar naar de dokter van wacht gebeld, gelukkig in de naburige gemeente.  Wij daar naartoe, eerst nog een bankautomaat gepasseerd want met amper 10€ op zak kom je er bij een dokter niet vanaf.  Alsof het nog niet erg genoeg was dat we om 2 uur op de baan waren, besloten de bankautomaten ook nog om collectief in staking te gaan (ook al schrik voor hun pensioen misschien ?)

Gelukkig was het een begrijpende dokter, en die vond het geen enkel probleem dat ik later zou komen betalen (ze zei er maar meteen bij dat het 43€!! zou zijn – gebruik van het toilet om te kotsen inbegrepen)

Na wat onderzoek en een prik in de bil om het kotsen te doen stoppen konden we weer huiswaarts keren.  Volhouder zoals mijn oudste is zijn er nog een tweetal blurp-met-zuurruikend-vocht acties geweest, maar daarna is alles een beetje gekalmeerd.

Ik moet zowat een uurtje of twee slaap gehad hebben, want de wekker stond al om 6u15 voor een rit naar het dichtsbijzijnde ziekenhuis (patient met dagopname).

Hoe ik (niet) functioneer als ik niet geslapen heb zal ik maar voor mij houden, ik toon me dan namelijk niet van mijn fraaiste kant 😦

5 gedachtes over “’t Is nog eens vakantie

Wat ben ik blij dat u reageert !

