Zeg Joke, ik krijg niet graag huiswerk !

Maar vermits ik altijd nogal plichtsbewust ben, zal ik het maar maken zeker.  Nu krijg ik hier verdomd het gevoel dat ik op een Nederlands examen zit en een verhandeling moet schrijven.  ‘k Moet eerlijk zeggen dat we daar vroeger een thema of 5 voor kregen, nu ben ik beperkt in mijn keuze.

Ik MOET het over geurtjes hebben ! Eerst mezelf eens besnuffelen (spoedig in de winkels : ‘Me’ van Eilish :-))

Laten we het eens chronologisch aanpakken

  • Baby Eilish zal waarschijnlijk naar Zwitsal geroken hebben, en ja ook naar talkpoeder, want i.p.v. allerlei bodymelkskes en olietjes werden wij vroeger ingewreven met talk.
  • In het grote bad werden wij steevast gewassen met de o zo lompe rechthoekige blok Sunlight zeep (ik heb die onlangs nog eens moeten kopen voor een oude nonkel, awel, ik vind nog altijd dat het goed ruikt – of is dit enkel nostalgie ?), het badschuim kwam uit een bidon van 5 liter (gezin van 9 man, vandaar), en grote zus maakte er vroeger een sport van om me af te sproeien met koud water (zij weet het waarschijnlijk al lang niet meer, maar ik wel !)
  • We hebben bij ons thuis ook nog de Mylène-periode meegemaakt (de periode dat ons moeder mijn baby-oudste haar badje gaf rook haar kopke steevast naar eau de cologne van dat merk)
  • Op zondag (enkel die dag) geurde ons vader naar Tabac aftershave, een geur die ik nu ook nog redelijk fantastisch vind.
  • Toen de hormonenwinkel op gang kwam bij de puberende Eilish, heb ik eigenhandig een gat in de ozonlaag gemaakt met de lange pssssssssssst van ontelbare deospuitbussen (dat ons moeder in die tijd nooit vergast is geweest mag een wonder heten – als poppemieke dat nu doet word ik onnozel van die geur)
  • Iets later zat ik vooral aan het ‘gerief’ dat grotere zussen in huis haalden, ik had toen iets met de ‘Chevrefeuille’ van Yves Rocher, heerlijk fris geurtje
  • Eens getrouwd ben ik gezegend geweest met regelmatig een migraine-hoofd, en kon ik vaak absoluut niet tegen geurtjes.  Niet dat de echtgenoot zich daar iets van aantrok die had elke dag een walm rond zich nodig.  Ik kan het niet-neurotisch zijnde nog altijd niet snappen hoe een persoon die een half uur lang (kon ook een uur zijn volgens de graad van de dronkenschap)  dwangmatig zijn handen en armen staat te wassen (vaste ritueeltjes, tellen hoeveel keren op welke plek wrijven … ik ‘mocht’ altijd toekijken, checken of hij het wel goed gedaan had) toch maar om de maand eens een douche nam.  Uiterlijk zag je daar niets van, hij stak zijn kop op tijd onder ’t water.  Om die reden ben ik toch blij dat hij zijn ‘huiswerk’ op een ander ging maken (alle andere redenen maken me nog altijd furieus)
  • Nu mijn leven in een iets rustiger vaarwater is gekomen, blijft de migraine gelukkig ook grotendeels achterwege (effe hout vast houden)  Dus nu staan er ook een paar flesjes met allemaal  zachte odeurtjes in mijn kast.  Ik geef er nog altijd niet veel geld aan uit, ik vind het vaak overdreven wat sommige merken moeten kosten.  Ik heb het vooral voor de bloemengeurtjes van den Yves van de grote zussen waar ik eerder over schreef, en de Burberry London is ook een favorietje.

Maar eigenlijk, op dagen dat ik de deur niet uit moet, ruik ik gewoon fris gewassen.  In tijden van huisparfums zal dit misschien ordinair overkomen maar daar lig ik dus niet wakker van …

13 gedachtes over “Zeg Joke, ik krijg niet graag huiswerk !

  1. héhé, blij dat ik een man ben, mijn madam zegt gewoon: ge spuit van dat fleske hier, en van dat buske daar na het douchke….
    lijkt misschien belachelijk dat ik dat moet gezegd worden maar na het haarlak onder mijn oksels spuiten, en vooral het tandenpoetsen met Veet heb ik geen haar meer op mijn tanden en laat ik me leiden….
    leuke vrijdag!

  2. Hoe ijverig… zo snel af en nog kwaliteit afleveren ook! Ik meende ergens gelezen te hebben dat het een moeilijke zou worden?! Valt best wel mee, lijkt me zo. Een dikke 10 op 10. Neen, toch niet. Een 9,5 op 10, want je bent vergeten om het stokje door te geven 😉

Wat ben ik blij dat u reageert !

