Dat zijn pas mannen !!!

Nationale staking vandaag, wie er wel staken, dat horen we op het nieuws.  Maar wie staken er niet :

  • De mannen van de papier/karton/PMD-ophaling, dat zijn pas mannen ! Hele dagen in weer en wind, maar ze waren er al vanmorgen om half 8.  Dikke duim !! (of de huisvuilophalers van het zelfde gedacht gaan zijn, dat valt nog af te wachten, want die komen meestal net voor de middag)
  • Taxi mams : omdat die onverlaten van De Lijn dat wel doen, was ik verplicht om mijn kinderen naar school te voeren, want :
  • De middelbare school staakt ook niet (behalve de kapitein van ’t schip van de bovenbouw)
  • De dienst oncologie in de kliniek waar ik in de week dagelijks naartoe ga met een patiënte : die mensen weten dat de kankers het delen van hun moordende cellen ook niet staken, dat ze dus letterlijk levensnoodzakelijk werk doen.
  • Mijn eigen strijkster, wasvrouw, poetsvrouw, manusje van alles; zijnde ikzelf.  Diegenen die mijn situatie kennen gaan nu meteen zeggen : “waarom zou je ook” en gelijk hebben ze natuurlijk.  Ik was maar net 40 geworden toen ik al met pensioen mocht, mijn koopkracht wordt (voorlopig nog) op peil gehouden met de index, ik woon goed, eet goed … ik heb dus geen reden

Nu mag ik hopen dat diegenen die vandaag een extra dagje nemen nog massaal hun wagen gaan nemen (want met de trein ga je er vandaag niet zijn !) en naar ’t stad gaan trekken.  Daar nog profiteren van de voorlaatste soldendag, hunne (te lege – want daarvoor staken ze toch niet ?) portemonnee helemaal gaan leegkopen in de winkels waar het personeel wèl aan het werk is, daarvoor liefst ver gaan rijden (zodat de staat toch aan zijn accijnsinkomsten komt), vermits ze ver van huis zijn ook de plaatselijke horeca gaan plezieren…

Op die manier gaat de buil die de economie vandaag krijgt misschien ietsje minder zijn.

7 gedachtes over “Dat zijn pas mannen !!!

  1. Bij ons riep er vorige week eentje bij iedere gelegenheid; IK STAAK MAANDAG! Wie kwam er vandaag binnen gewandeld? Mademoiselle herself. Daar krijg ik boebels van se, als je zo hoog blaast… komt dan ook je woorden na!

  2. Ik heb demonstranten gezien vandaag in het centrum van ’t stad en ik kan één ding zeggen: de middenstand was tevreden. De drank vloeide overvloedig en het geld even vlot. Dat er middenstanders zijn die klagen, begrijp ik niet zo goed want er valt blijkbaar toch goed te verdienen aan zo’n staking.

  3. Moeder taxi stond hier ook op voor dag en dauw om een driekoppige kroost te vrijwaren van een bus die waarschijnlijk toch niet reed. Vijftien kilometer verder kruiste ik diezelfde bus… toemetoch.
    Taxi bompa nam de honneurs waar voor de terugweg, want toen moest ik naar de autocontrole alwaar geen kat aanschoof.

  4. Jammer dat er altijd gerekend wordt in ‘verliezen’ als werkmensen het werk neerleggen, maar dat er nooit gesproken wordt van verliezen als de kapitalisten weer eens een stom idee hebben waardoor wij in de shit komen te zitten.

    Ik ben op dit moment 25 en ik heb geen schoon oog op de toekomst. Zal ik een huis kunnen kopen? Kinderen kunnen krijgen – financieel gezien dan? Kunnen genieten van mijn oude dag? Of zal ik mogen werken tot mijn 70e, omdat de generaties voor mij er een grote puinhoop van hebben gemaakt.
    Neen, ik ben niet gaan staken maandag, maar ik ben ook ferm niet tevreden met de ‘ideale oplossingen’ van een bende idioten die eens de grote jan gaan uithangen door ‘5% van hun loon af te staan’…
    En al die grote meneren die zelfs nog bonussen krijgen na hun blunders. Neen, sorry, ik begrijp de mensen die staken. En ik ben blij dat er toch iemand zijn stem verheft. Ze kunnen het anders oplossen dan op deze manier.

    • Ik begrijp je bezorgdheid voor de toekomst, er is in dit land nog werk aan de winkel eer het sociaal zal draaien zoals het moet.
      Wat ik niet kan verdragen is dat de vakbonden aan de werkende proberen wijsmaken dat ze het allemaal wel geregeld krijgen. Heel Europa is in crisis, het is een utopie dat er in ons land niet zou moeten bespaard worden.
      Wat betreft de grote ‘geldscheppers’, inderdaad schandalig dat kleine percentje dat ze inleveren !

Wat ben ik blij dat u reageert !

