The Eilish family goes digital

Ik ben er ook opgesprongen, op die met promoties beladen kar van T…n.t

Niet dat ik zo naïef ben om te denken dat ik nu een superkoop heb gedaan, dat niet.  Ik weet dat me dit maandelijks weer een beetje meer gaat kosten, maar met de gecombineerde pakketten die ze aanbieden is het nu ook weer geen aderlating.

Ik vermoed dat ze in de toekomst bijna geen zenders meer gaan hebben die een analoog signaal willen aanbieden, dus met zachte dwang zal iedereen bijna verplicht worden om digitaal te gaan.

Toen ik inlichtingen ging inwinnen en enkel vroeg naar digitale TV bij het internetabonnement dat ik al heb, dan kwam dat duurder uit dan een pakket te nemen met internet/digitale TV/vaste telefonie.  Je kunt er ook eentje nemen met GSM i.p.v. vaste lijn, maar alle GSM’s van de firma Eilish zitten ondertussen ook in een goedkoop packske bij een andere operator.

Aldus heb ik nu opnieuw vaste telefonie in huis.  Ik had een tijd geleden mijn vaste lijn opgezegd omdat ik zelf geen grote beller ben, en alleen mijn schoonmoeder nog van de lijn gebruik maakte om mij te bellen (na 17 u als het gratis is bij haar hé).  Nu scheelt dat een heel stuk in het aantal telefoontjes die ik krijg, want naar een GSM bellen is haar veel te duur (dus ga ik van krommenaas gebaren, en haar mijn nieuw nummer NIET geven – zie wet op de privacy artikel duizend en zoveel :-))

Ik heb trouwens vanmorgen vroeg nog naar een toestel moeten zoeken, want ik heb bij het afsluiten van de vorige lijn nog één weggegeven aan diezelfde schoonmoeder.

En nog een bonus bij de nieuwe installatie : ik heb een splinternieuwe, draadloze modem gekregen.  Gedaan met de powerline adaptors aan de laptop, eens opgeladen werkt dat ding nu volledig autonoom.  Meteen een kost minder voor de installatie van de tv, want daar hebben ze ook een powerline voor nodig, en die heb ik dus niet meer moeten kopen.

We zijn dus weer een beetje meer mee met de tijd.  Hoewel mee … ik computer, Facebook, blog, telefoneer, sms, voorlopig lijkt me dat méér dan voldoende.  Vraag me dus niet hoe je Twittert (of is het Tweet ?) want daar ken ik dus nog niets van.

11 gedachtes over “The Eilish family goes digital

  1. ” We zijn weer mee met de tijd ” inderdaad Eilish ( Wat een mooie naam toch) maar nu gaat het razendsnel met de nieuwe technieken ! En al die twitter dingens , ken er geen bal van.
    En van krommen haas begaren , een mooie uitspraak hé. Zo’n logs heeft Ollie graag ; Recht uit het hart.

  2. Twitteren is niet moeilijk, maar persoonlijk heb ik er nog geen toegevoegde waarde in gevonden. Mooie nieuwe foto in de header Eilish ! En die krul erboven komt nu echt goed tot zijn recht ! Ik zou de tekst wel inde foto zetten als het kon 😉

  3. met al die digitale TV en zo zou je het noorden verliezen op de duur en ook nog eens een pak geld als je niet oplet.
    Twtteren doe ik niet zo vaak meer, maar probeer daar nog op de hoogte te blijven.

  4. Je kunt via T…n.t een dienst aanvragen (is gratis) en dan kun je met je vast toestel (kan ook een draadloos ding zijn, maar nog noemt het dan een vast toestel, maar daar wil ik even niet over uitwijken) in de daluren gratis naar elke gsm bellen. Ik ben daar pas nu achter gekomen, dus ikke daarvoor altijd maar met mijn gsm bellen nr iedereen op hun gsm en dan kon de rekening wel eens hoog oplopen. Nu neem ik gewoon mijn vast toestel (is een draadloos ding) en bel nr de gsm van de aan de andere kant zijnde persoon. (pfff) Snap je?

    • Merci voor de tip ! Een nieuw bezoek aan de T-winkel is toch al gepland, om van mijn telefoonnummer een privénummer te maken. Ik heb namelijk geen behoefte om traceerbaar te zijn via het telefoonboek of 1207.

  5. Welcome bij de vriendenkrijg van T…n.t. Wij hebben een HD-digicorder en zijn daar zeer tevreden over : 2 dingen opnemen en kijken naar een derde. Heel handig bij ons.
    Ik zou zeggen : nu veel films opnemen want je hebt Prime (en alle andere zenders) waarschijnlijk een (of 2) maand(en) gratis …
    Veel plezier !

  6. Wij moesten dat ook niet hebben, tot we merkten dat het digitaal kijken in een pack goedkoper was. Amaaai, wij vragen ons af hoeveel wij al van ons leven terug hebben gewonnen door alle programma’s met reclame op te nemen en door te spoelen. Geweldige tool!

Wat ben ik blij dat u reageert !

