Nog 196 dagen

… en we gaan van de grond !  Nu is er hier met al dat stormweer wel meer van de grond gegaan, zo heb ik hier wat schade aan mijn groentenserre (dakraam rechts is over de nok naar de andere kant gevlogen, en heeft daar voor scherven gezorgd – dacht ik nu dat de konijnen droog de winter zouden doorkomen :-()  Morgen eens mijn brandverzekeraar aanspreken eens vragen of de franchise voor glasbreuk niet te hoog is.

Maar ik wijk af, ik had het over van de grond gaan.  In juli gaan we voor het eerst met het vliegtuig op reis.  Onder het motto ‘nooit te oud voor nieuwe ervaringen’ moest het er toch ooit wel eens van komen.

Eerst hebben we jarenlang een vliegschuwe echtgenoot gehad, daarna had ik de Piepedol nog te overtuigen.  Nu is die laatste nog niet echt helemaal overtuigd, maar dat lossen we dan wel op met een volwassen pamper 🙂

Geef toe, ik zou wel helemaal gek moeten wezen om de wagen te nemen naar Spanje, als je daar met het vliegtuig op minder dan 2 uur staat.  En kleine dochter zit ook al niet graag lang in de wagen, dus dat ze nu vooral niet zaagt !

En waar gaat de reis naartoe ? Super ordinair naar Lloret de Mar.  Vermits ik geen volle week aan zwembad of strand wil liggen, wou ik een badplaats die dicht bij Barcelona was, zodat we ten minste een beetje cultuur kunnen gaan opsnuiven.  Volgens de reisgids zijn er nog een aantal uitstapjes te doen in de streek, dus laten we hopen dat we alle drie onze meug eens kunnen hebben.

Spanje was voor mij trouwens een must, ik wil namelijk mijn Spaans wel eens proberen, kan ik me voldoende uit de slag trekken, dan volg ik geen derde jaar meer les. 

Nu maar hopen dat er daar niet op elke hoek van de straat zich een Vlaming heeft gevestigd, zodat ik werkelijk kan toekomen aan het Spaans spreken.

Bij deze is de kroost verwittigd : “verboden te lachen met uw moeder” ! (hoewel, als ik blunder gaan ze het toch niet door hebben …)

5 gedachtes over “Nog 196 dagen

  1. Blijkbaar ben je vergeten wat ik ooit over Lloret de Mar heb geschreven in mijn blogverhaal ‘Spanje versus… ‘ Ik citeer mezelf : “Stel je voor dat we voor Lloret de Mar hadden gekozen. Dan moesten we onze kinderen aanleren hoe hun voetjes de besmette spuiten op het strand kunnen ontwijken. En dan moesten we hen tevens uitleggen dat gebruikte kapotjes geen aangespoelde kwallen zijn die ze terug in zee moeten scheppen.”
    Gelukkig zijn jouw kinderen al wat groter, maar hopelijk niet meer gewoon. Wat Barcelona betreft: dat is de max, hebben we toen ook twee keer bezocht vanuit Calella. Opletten voor pickpockets!
    Btw, stuur me je ades door en de helroze nagellak is onderweg.

    • Ik was het inderdaad vergeten wat je toen had geschreven. Dat van die spuiten, is dat van horen zeggen, of met eigen ogen gezien ? (‘k vind dat niet echt om mee te lachen)
      Van de pickpockets ben ik op de hoogte (schoonzusje kan er van meespreken), en helroze … is niet bepaald mijn kleur, enkel in de zomer doe ik mee aan de kleurtjes, maar dan heb ik het meer voor warm donkerrood.
      Misschien zal Spanje één keer en nooit meer zijn, we zien wel …

  2. Van die spuiten en condooms: volgens onze buren toch! We hebben destijds gelogeerd in Calella en hebben 2x Barcelona bezocht met de trein en 1x Lloret de Mar. Het contrast met Calella was groot, moet ik zeggen. In Lloret de Mar lig je aan het strand zowat handdoek tegen handdoek, dat was in Calella dus niet. Zelf heb ik het liever wat rustiger. Net zo min is helroze mijn kleur (manlief had deze nagellak gekocht om zijn vrouw en dochters wat op te smukken), maar in de zomer mocht dat wel. Hopelijk heb ik je niet te veel afgeschrikt. Zo ja, bereid je dan voor op het ergste, dan kan het alleen maar meevallen…

Wat ben ik blij dat u reageert !

