Ik ben ‘maar’ het SOS Pietje

Gisteren ook naar God en klein Pierke gekeken ?  I like it !  De manier waarop Martin Heylen als een onschuldig kind dat verwondert naar de wereld kijkt, zijn programma maakt, vind ik mooi.

Zelfs als het over mensen gaat waar ik niet meteen mee dweep (dat doe ik trouwens met héél weinig mensen) kijk ik nog.  Zo ook gisteren.  Piet Huysentruyt werd gevolgd, en als ik het nu van één man op mijn heupen krijg, dan is hij het wel – enfin, van zijn programma’s dan.

En toch, ik denk dat ik door het zien van de reportage gisteren mijn gedacht over de man een beetje moet bijstellen.  Er kwam daar een gevoelig man te voorschijn, een man die nog  aan het blèten was om zijn vader die al een paar jaar gestorven was.  Een man die lessen getrokken heeft uit zijn zakelijke débacles, en op een gegeven moment naar Frankrijk is verhuisd (hopelijk heeft hij zijn optrekje daar niet met donker gekleurd geld betaald, anders zou hij wel eens De Gucht-problemen kunnen krijgen …)

Een man ook die beseft dat de grote chefs in ons land een beetje lachen met hem (zie titel – zo zei hij het zelf)

Op een gegeven moment maakte zijn moeder even zijn rekening  i.v.m. de 3 miljoen boeken die hij ondertussen al heeft verkocht (wat hij niet graag had) Ze zei dat mocht hij per boek 1€ krijgen, dat dat niet slecht verdienen was.

Zouden de Peter Goossenssen van deze wereld daar ook mee lachen, of zouden ze eerder groen zien van jalousie ?

5 gedachtes over “Ik ben ‘maar’ het SOS Pietje

  1. Ik heb maar met een half oog gekeken. Omdat ik ook geen fan ben van hem ging ik eerst niet kijken, maar mijn schat kwam juist licht beschonken binnen en had veel te vertellen, kon ik de tv evengoed daarop zetten.
    Mij viel het ook op dat hij eigenlijk helemaal niet is hoe ik hem verwachtte.

  2. Ach, het beoordelen op het uiterlijk/extern gedrag, zeker gebaseerd op tv-gedrag… zeer gevaarlijk.
    En ik hoop dat ” ’t hof van cleve” nu heel groen ziet van jalousie. Alhoewel ik denk dat dat ook best een aimabele mens is.

Wat ben ik blij dat u reageert !

