I did it my way !

The facts of 2011

  • Januari : begonnen met vrijwilligerswerk.  Ondertussen heeft mijn vierwieler in 95 ritten zo een 3600 km gebold.  Lieve en en net iets minder lieve mensen ontmoet, mijn eerste ‘klant’ is helaas vorige week al begraven (56 jaar, te snel geleefd, en too much smoke and liquor)
  • Februari : schoon cadeau gekregen voor Valentijn : brief van gyn, afwijkend uitstrijkje : zorgen !
  • Maart : colposcopie als gevolg van februari (met camera ‘in the inside’ + weefselpluk)
  • April : het wordt hier precies een medisch vakblad : Lletz ingreep d.i. slechte cellen wegbranden baarmoederhals, alles om gezond te blijven natuurlijk
  • Mei : groentenserre bevoorraden met tomaat, paprika, bloemkool.  Algemeen heerlijk warme dagen in de tuin doorgebracht al werkend.  Oudste trekt naar Berlijn met de school.
  • Juni : een feestmaand : communie Piepedol, huwelijk ‘kleine’ broer, 25 jaar jubileum zus. Gestart met de herinrichting van mijn living, schouw laten plaatsen met inbouwpelletkachel. Op het einde van de maand trapt mijn knuffelman het af, te voet op weg naar Compostela
  • Juli : op reis naar Ile de Ré, zon, zee, fietsen, luieren, genieten.  Eenmaal thuis begint de herfst precies al.
  • Augustus : opnieuw medische keuring.  Ingreep van april blijkt geslaagd, ik word goedgekeurd. YES !  Tussendoor gaan beide dochters nog op kamp, mams moet het even alleen stellen.
  • September : Living wordt eindelijk verder afgewerkt, behang, gordijnen.  De gedateerde bloemekesgordijnen worden ritueel verbrand.  Met dank aan de behanger, zus en neef voor de hulp bij dit alles.  Ik bak ondertussen ook mijn eigen brood.  Veel op mijn eentje gaan fietsen aan zee, lekker uitwaaien.
  • Oktober : begin van de maand nog op het strand gelegen, wat een heerlijk weer toen !  Op het einde van de maand blog verhuisd van Bloggen naar Wordpress (en daar heb ik nog geen spijt van !)
  • November : van ‘pier naar pol’ gereden : veel CM ritten, concerten oudste …
  • December : Piepedol door de eerste examens in het middelbaar geholpen, wat emotionele knopen doorgehakt die heel het jaar door mijn hoofd gespookt hebben.

En natuurlijk is er veel meer gebeurd dan al het bovenstaande.  Misschien moet ik besluiten met het volgende : HET WAS EEN GOED JAAR !  Ik heb me (soms met de moed der wanhoop) zo goed als mogelijk uit de slag getrokken, ik ben fier geweest, bang geweest (gezondheid), immens triest geweest, over the top blij geweest, verliefd-geliefd-bemind geweest, wat kan ik dus nog meer wensen ?

3 gedachtes over “I did it my way !

Wat ben ik blij dat u reageert !

