Alsof de wereld zou vergaan als …

… de laptop stuk zou zijn.

Gelukkig voor mij en de huisgenoten is hij (nog) niet stuk, ’t zou er verdomme nog moeten aan mankeren, hij is nog maar een paar maanden oud.  Gisteren was hij alvast cru in zijn uitdrukkingen met de melding dat er nog 2% batterij over was, en dat diezelfde batterij (met de prise in het stopcontact) niet werd opgeladen.

Toen we onze trouwe huisgenoot de volgende keer wilden opstarten was zijn ‘poer’ letterlijk helemaal op, en kwam er dus geen beweging in de zaak.

En toch, na een namiddag rust te zijn gegund (want dat beestje doet hier serieuse werkdagen) bleek hij plots van gedacht veranderd te zijn, en besloot de batterij om toch nog maar wat voeding tot zich te nemen.  En zo zit ik hier nu ‘snoerloos’ te tokkelen.  Ja, nu kan dat nog, de kroost ligt nog horizontaal, want eens die wakker zijn …

Toch wel erg dat we zo aan een toestel vasthangen, en ons leven voor een groot deel ‘virtueel’ aan het leven zijn.  En aan de andere kant vind ik het weer niet erg.  Zonder sociale media als Facebook zou ik de helft minder weten over het reilen en zeilen van de familie.  Akkoord er staan daar soms dingen op waarvan je denkt : moet dat nu echt, maar even goed kunnen we al eens goed lachen …

En dan het bloggen, zou ik dat eigenlijk nog kunnen/willen missen ? Alles kan natuurlijk, er zijn (gelukkig) nog genoeg dingen in het leven die stukken belangrijker zijn dan dat.  Laat ik het dus maar catalogeren als een fijne hobby.  Het is een geheel van zelf graag schrijven, en even graag lezen bij anderen.

Toegegeven, er kruipt daar wat tijd in, mocht ik een full-time werkende zijn, er zou hier zoveel niet geschreven worden.  Maar laat ik nu soms wat tijd teveel hebben … Wat een luxe is dat zeg !

2 gedachtes over “Alsof de wereld zou vergaan als …

Wat ben ik blij dat u reageert !

