Het leven zoals het is

Bijna half 9 de sirenes van de moskee loeien, sorry, nee we wonen (nog) in een katholiek land, ’t zijn de kerkklokken die een hels lawaai uitbraken (om die 2 man en een paardekop naar de kerk te lokken).

De Piepedol is vertrokken naar haar laatste examen, en boven mijn hoofd ligt de oudste samen met een surrogaatdochter (vriendin) te palaveren in de logeerkamer.  Die heeft gisterennamiddag al de vakantie ‘gevierd’ in Brugge samen met de vriendin en twee jongens. Dat die ook meegingen had ze vooraf voor het gemak ‘vergeten’ vermelden.  Niet dat ze bang moet zijn dat ik daar problemen over maak, ze zou beter moeten weten, maar als ze me met iets op mijn paard krijgt, dan is het wel met halve waarheden te verkondigen.

Er zal dus weer leven in de brouwerij zijn de komende weken (en rommel, en ergernis, en … als gevolg een zagende moeder)  De belofte die ik gemaakt heb toen ik stopte met werken, dat ik er altijd zou zijn in de vakantie ga ik bij deze een paar keer serieus verbreken.  Weliswaar voor een ‘good cause’, nog altijd het vrijwilligerswerk (en ook wel een paar keer voor een nog beter ‘cause’, mijn eigen plezier namelijk ;-))  Ik zal dus ongeveer elke dag een paar uur van huis zijn maar ‘k ben er zeker van dat de kroost dit zal overleven.  Ze zeggen het niet luidop, maar eens geen moeder thuis is waarschijnlijk ook al eens een verademing !

In de komende dagen zullen er ook weer een paar zekerheden ingebakken worden : de obligate oudercontacten, de voor de dochters altijd ! dringende shoppinguitstappen (voor nieuwjaar om nog iets nieuws te hebben, en na nieuwjaar om de massa nog wat aan te vullen in de solden), onze traditie sedert alweer 3 jaar hooghouden, zijnde op kerstavond met ons drietjes fonduen, op kerstdag onder zachte dwang gaan eten met de schoonthuis (ik zeg niet nee tegen goed eten !) en op oudejaarsavond op bezoek bij één van de zusjes (elk jaar bij iemand anders, gezellig samenzijn)

En dan … eens nieuwjaar geweest, mag van mij de zomer beginnen !  Die donkerte heeft nu al lang genoeg geduurd vind ik !

3 gedachtes over “Het leven zoals het is

Wat ben ik blij dat u reageert !

