‘Piezemafjeestje’

Er wordt hier serieus gefuifd de laatste dagen ten huize, wat de kledij betreft toch.  De muziek blijft een beetje achterwege.

Gisteren kwam de Piepedol ’s middags half wenend thuis, ze had een slippertje gemaakt op het slijkerige wegje van het gemeenteplantsoen dicht bij ons huis.  Resultaat, modderhanden, modderknie, modderlaarzen (’t is echt de laatste keer dat ze bleke grijze laarzen in daim krijgt ! Wat ik daar al heb moeten voor doen om deze proper te houden pfff)

Ze besloot dan maar om haar pyjama al aan te doen, vermits ze moet studeren was ze toch niet van plan om nog ergens naartoe te gaan.

Deze middag ongeveer zelfde scenario bij de oudste.  Die was deftig in een jurkje naar een mondeling examen geweest, inclusief hoge hakken.  Van dat laatste weet ze dat ik het geen hele namiddag kan aanhoren hoe ze tektektek rond loopt in huis terwijl ze haar lessen declameert, dus ook bij haar, kleren uit, pyjama en zachte wollen slofkes aan.

Vandaag leren ‘we’ Frans en geschiedenis.  Helaas ‘we’ omdat ik onvermijdelijk de Chinese vrijwilliger ben om lessen op te vragen.

Het is niet altijd zo, maar deze keer kijken we qua mening alledrie 100% in dezelfde richting : exams suck !!

Was het maar al maandag zucht de oudste, of dinsdag zuuuuuuuucht de Piepedol nog harder …

9 gedachtes over “‘Piezemafjeestje’

  1. Van zodra ik thuis kom van werken, doe ik mijn ‘huiskleren’ aan zijnde een ruim trainingspak. Nu ik in congé ben, heb ik alleen nog huiskleren aan. Geen rokken, broeken hakken, … meer voor mij. Hoera !
    Geen kinderen, dus geen examens. Nog eens Hoera ! 😉

Wat ben ik blij dat u reageert !

