Mams, ze hangen !

Zei mijn poppemieke net voor de middag.  En nee, ze had het niet over de kerstballen in de boom en op nog een paar plaatsen, want dat is de Piepedol haar domein.

Vervolg conversatie : ” hebde gij ne sportbeha aan ?”  Eeuuh, jaaaa … en “gade gij mij zo naar de muziekschool voeren?” Eeuuh, jaaaa, we zijn nu al zo laat, ‘k heb geen tijd meer om me te verkleden.  Trouwens kind, wat denk je, dat ze dat gaan zien als ik in de wagen zit met mijn dikke vest aan.  Bij mijn weten moet ik mij onder de baan voor niemand uitkleden.  “Ge gaat volgende week toch zo niet naar ’t oudercontact gaan hé, meneer VDV is wel nen goed gestyleerde mens hé.”  Nee kind, naar ’t oudercontact ga ik in mijnen bloten, ben ekik ook gestyleerd, wel niet overal in de juiste proporties maar kom …

Tja, er zit nu eenmaal al een beetje sleet op het lijf, en trouwens dochter, ge zijt daar zelf mede de oorzaak van !  En ja, ik weet wel dat een beugelbeha (met soms nog wat extra puch en mousse) veel flatterender is, meestal draag ik die dan ook wel, maar heel soms kiest een vrouw al eens voor comfort.  Dwz geen beugels die net iets teveel knellen, geen kant die piekt, geen lijstjes die makkelijker afvallen (misschien draag ik gewoon niet de juiste maat en model, dat kan natuurlijk ook)  En dat comfort dan betekent dat de boule de berlins veranderen in uitgevlakte appelflappen, daar heb ik zelf zoveel last niet van, ik sta in tegenstelling met dochterlief niet een halve dag voor de spiegel.

Ik troost me graag op de volgende manier : een vrouw die alleen twee erwten op een plat bord heeft, die heeft ook een probleem, en bij het mannelijk deel van de bevolking van mijn leeftijd en ouder zie ik ook niet veel six-packs meer rondlopen.

Trouwens in mijn bed waar ik lig onder het motto van ‘alles wat leeft moet lucht hebben’ heb ik nog geen klachten gekregen.  Het feit dat ik daar alleen lig heeft daar waarschijnlijk voor een groot deel mee te maken 🙂

8 gedachtes over “Mams, ze hangen !

  1. Damn, af en toe kom je van die woorden tegen die je niet begrijpt. Six-pack? Ach, dat ik het niet begrijp zal aan mijn leeftijd liggen. Die ligt niet zo ver van de jouwe als ik het juist heb. Enne, laat ze maar hangen. Kan geen kwaad.

  2. Mijn vriendinnen en ik hebben daar iets op gevonden : ge steekt gewoon uw twee armen omhoog als je een knappe vent tegenkomt : Dag ik ben Eilish. Niet dat ze er iets van snappen, maar de borsten staan toch naar boven.

Wat ben ik blij dat u reageert !

