Ze kan iedereen onder ’t tafel babbelen

… edoch, in tijden van overcommunicatie op allerlei vlakken wordt er hier soms eens iets te weing gezegd.

Daardoor heeft moederlief vergeten om een voorschot te betalen voor de muziekstage van de oudste volgend jaar in Engeland.  Volgens diezelfde dochter is dat natuurlijk volledig mijn schuld.  ‘k Zal het maar in ’t midden laten, zij zegt al eens iets te weinig, en ik durf bij tijd en wijle een warhoofd te zijn.

Vanmorgen heb ik dus het nodige gedaan om dat in orde te brengen.  Meteen is hiermee de vakantie van heel het gezin bepaald.  Dochter wil vakantiejob doen volgende zomer, en wil dan een volledige maand vrij hebben daarvoor.  De muziekstage gaat door in juli, dwz dat onze gezamelijke vakantie dan ook moet ingepland worden (‘k zou eerlijk gezegd nu al eens willen vluchten naar zonniger oorden) en dat augustus dan een jobmaand wordt.

En laat schoonmama nu deze week nog gezegd hebben dat ze ons allemaal (mijn gezinneke, en dat van schoonzus) in augustus voor een weekend wil meenemen naar Luxemburg ter ere van hun 50-jarig huwelijk volgend jaar.  Gastronomisch, chique, lang tafelen, ‘k ben ervan overtuigd dat iedereen dat super gezellig gaat vinden (vooral de kleinste kleinkinderen die al eens graag met hun handen eten en heel goed kunnen stilzitten – niet dus) Zowel schoonzus als ik kijken daar ongelooflijk naar uit 😦

Tja, we zullen wel zien hoe we alles geregeld krijgen, eigenlijk is het toch maar een luxeprobleem …

5 gedachtes over “Ze kan iedereen onder ’t tafel babbelen

  1. Zou het je schoonmoeder opvallen als ik je plaats inneem? Ik kan goed luisteren als het moet (ook naar gezaag), maar vooral goed eten als het mag (ook met mes en vork).

Wat ben ik blij dat u reageert !

