Media naranja

Vanavond ga ik lekker (hoop ik) gaan eten met een hele bende vrouwen.  Allemaal wederhelften – gisteren geleerd in ’t Spaans : Media naranjas (halve appelsienen letterlijk) – van de vriendenkring van de echtgenoot.  Redelijk uitzonderlijk in deze maatschappij, zo een bende maten, en allemaal (behalve ikke) nog netjes samen met hunne halve trouwboek.  Omdat die mannen in hun tijd, en sommigen nu nog onder het motto van te gaan sporten, genoeg stappen in de wereld gezet hebben, vonden de vrouwen dat er ook éénmaal in het jaar een vrouwenavond mocht zijn.  Ten tijde van de echtgenoot ben ik nooit meegeweest, ah nee, dat kon niet voor een jaloers geval als de mijne.  En braaf als ik was, en alleen al voor de rust en het welzijn van de kroost bleef ik dan ook maar thuis.

Maar nu hoef ik het dus niet meer te laten.  De kroost heeft soms eens een overdosis moeder, en is al eens blij als ze eens alleen thuis mogen zijn.  De oudste zei me dat ik eens goed kon gaan klagen over al haar puberkuren, de andere vrouwen hebben ook veelal kinderen van dezelfde leeftijd.  Nu klagen alleen zal het zeker niet worden, als ik wegga, dan wil ik wel eens iets anders hebben dan kinderzorgen.  Buikpijn van ’t lachen, dat kan er zeker wèl van komen.  Dat ze ons maar in een hoekske van het restaurant laten plaatsnemen, want anders gaan de andere eters er schande van spreken …

Kiekens in het kiekenkot hé, ambiance verzekerd.  Ik kijk er naar uit !

This is ladies night, and the feeling ’s right …

7 gedachtes over “Media naranja

Wat ben ik blij dat u reageert !

