Wellnessruimte

Twee paar oorbellen, soms andere juwelen, een mandje met haarspelden, een haarborstel/kam, een paar glazen, tandenborstels, twee soorten tandpasta, een beugeldoos, het afgestript papiertje van een inlegkruisje/maandverband, lipbalsem, lippenstift, make-up doos, een verdwaalde anti-diarreepil, soms een bril, smeersel voor de handen, anti-puistjescrème, een stenen zeepbakje met een stuk zeep, een pompje vloeibare zeep.

Een gebruikte washand , gebruikte handdoeken, douchegel/badschuim/shampoo.

Gedragen (en dus te wassen) kledij, pyjama’s.

Een verzameling schoenen, pantoffels.

Dit is de inventaris van wat ik op een gemiddelde dag terugvind op mijn dubbele wastafel, in de douche/het bad, op de badmat net voor de douche, op de rand van het bad, op de vuillinnenmand en op de grond.

En laat dit nu echt geen logistiek probleem zijn hé, mijn badkamer heeft alle ruimte, kasten, schuiven, haakjes aan de muur, om alles netjes weg te bergen.  Het probleem is echter nonchalante  ons-moeder-zal-wel-achter-ons-gat-lopen-dochters.

Pech voor de dochters, maar moeder doet dat dus niet ! De zaagmachine heeft dus op volle snelheid gedraaid vanmorgen (en op evenveel andere dagen)

Als ik tegenwoordig een interieurprogramma bekijk op TV, dan sla ik alle kleuren uit als ze de badkamer benoemen als wellnessruimte.  De nagel aan mijn doodskist zou daar een beter woord voor zijn !

8 gedachtes over “Wellnessruimte

  1. Het klinkt misschien een beetje raar, maar hier word ik echt vrolijk van. 🙂

    (waarschijnlijk omdat het zo herkenbaar is, alleen pleit deze moeder (ik bedoel mezelf, niet jou) hier (ik bedoel bij mij, niet bij jou) evenveel schuldig)

    Grz
    Joke (voor je onwetende én nieuwsgierige lezers, Joke van http://www.bloggen.be/leesme)

  2. en ikzelf ook niet.

    Wat mijn wederhelft betreft: ons HELE huis is …

    Maar vandaag heb ik een vrije dag (leve de koning) en heb ik her en der opgeruimd. En weet je wat… het voelt goed.

  3. Ik krijg daar dus het vliegend schijt van, als ik mij zo mag uitdrukken. (mag ik?) Die van mij ruimen dus ook enkel op als ik hun dat vraag. Juist hetzelfde met de tafel opruimen en die dingen. En ’s morgens, zwijg mij van ’s morgens. Ik moet mijn trein halen om 07:36u en dus verwacht ik van hun dat ze om 07:15u klaar zijn met alles zodat ik mij rustig kan verplaatsen. Nee, om 07:05u komt de oudste pas uit de douche, moet die nog eten, boterhammen smeren, boekentas maken en zijn tanden poetsen. Het gevolg hiervan is: u moet nu even uw ogen dicht doen en zich dit levendig voorstellen, ik scheur dus door de straten, drop hun bij de bushalte en rij tegen 180km/u naar het station. Daar aangekomen moet ik snel nog een parkeerplaats zoeken, om vervolgens naar de trein te lopen. En zo start mijn dag meestal. I love it.

  4. Dat is u-ni-ver-seeeeee-eeel, beste oudertjes.
    Hier ook zo.
    Twee mandjes aan de kant van de wastafel lost dat probleem bij ons op : alles wordt daarin gekieperd. Alleen wat in de vuilnis moet is grijzeharenkwekend.

  5. Sounds familiar…. heb een halve trouwboek die de stoel als kast gebruikt!!!! Of de vensterbank als kousenverzamelplaats!! Mesjokke word ik ervan. Ik roep dan ook regelmatig eens: “Ik doe hier niet anders dan achter iedereen zijn gat alles oprapen!” En dan hebben we het nog niet over de kotsende katten bij wijl en stond. 🙂

Wat ben ik blij dat u reageert !

