Blowing in the wind

Ik had het nooit gedacht dat ik ooit nog zooo fanatiek met mijn tuin zou beginnen omgaan.  Dit jaar werken de afgevallen bladeren wel serieus op mijn systeem (misschien omdat ik niet wil dat ze mijn nieuwe grasmat weer voor de kl…n helpen)  Waar ik vroeger altijd in mijn broek deed van ’t lachen als ik mensen bezig zag met bladeren opruimen als de helft van de bomen nog bebladerd waren (hadden die niks anders te doen ? Het leek me dweilen met de kraan open) ben ik me zowaar vandaag een bladblazer/zuiger/mulcher gaan kopen in de betere doe-het-zelf-zaak.  Zoals de naam van de zaak het al doet vermoeden had ik het bladeren opkuisen beter zelf gedaan – dus op de ouderwetse maar iets lastiger manier, met de hark samendoen, en dan de bladeren in zakken vullen.  Een bladblazer zeggen ze, hoest hoest, verslik verslik, dat ding geeft verdorie maar een windje zoals jij en ik er in een onbewaakt moment eens één durven laten vliegen 🙂 Zuigen dan maar, tja, mochten die bladeren nu nog droog zijn, dat zou al veel schelen, maar natte, aan mekaar plakkende exemplaren, die zuigmond kan die ook al niet te best aan. Klotemachien ! Oftewel : you stupid women, denk je nu werkelijk dat zo een goedkoop machien de job zal klaren …

Enfin, de achtertuin is redelijk ontbladerd voor ’t moment, de voortuin daarentegen … ‘k ben tot de conclusie gekomen dat ik toch beter nog een tijdje wacht met alles wegdoen, want de bladeren van de bomen van de buren stoppen ook niet aan de perceelsgrens (dat ik daar niet eerder op gekomen ben !)

Als morgen de Hyacint Boekeej-Bucket van de lage landen op bezoek komt (mijn schoonmoeder) zal ze er dus naast moeten kijken.  Trouwens, ze kan niet klagen, mijn ruiten zijn gewassen (toch die waar zij door moet kijken ;-)) en dat gebeurt hier nu ook niet elke week, en ze zal bovendien nog culinair verwend worden, en twee soorten taart krijgen, en … Ik prijs me toch gelukkig dat ik destijds tweemaal in februari op mijn vruchtbaarst ben geweest, nu verjaren allebei mijn kinderen in november, dus kan ik één verjaardagsfeestje geven voor allebei. 

En nu moet ik plots weer denken aan de foto’s van mijn eerste bevalling die ik deze week ergens opgediept heb om aan de kroost te tonen.  Deze lagen nog op de tafel, en de Piepedol ging die gisteren bijna spontaan tonen aan mijn niet meer/wel weer/niet meer/wel weer ?? knuffelman (ja, ik heb soms nood aan een knuffel, niets menselijks is me vreemd).  Wat er op die foto’s tussen mijn benen aan de gang was, had de man zijn libido voorgoed kunnen bederven !

4 gedachtes over “Blowing in the wind

  1. Je moet al een echt krachtig klotemachien kopen dat je bij het opruimen vd bladeren kan helpen. Met de hark is nog het beste. Ik weet niet waar je woont maar ik zeg altijd, met twee gaat het sneller. Eerst kom ik jou helpen, en daarna jij mij. Een stukje vlaai en koffieke, en het wordt nog plezant ook dat bij elkaar vegen.

  2. Ik heb het concept bladblazer nooit een sympathiek hart toegedragen. Lawaai dat dat maakt. Hoera voor de hark.

    Hans! Ge moogt bij mij komen! Gij veegt, ik zet koffie en snij een vlaai. Breng uw hark mee.

Wat ben ik blij dat u reageert !

