Doe het met Flair !

Een beetje beschamend voor een vrouw van 42, maar toch sta ik regelmatig met dit blad aan de kassa van de supermarkt of boekhandel.  Niet dat ik ben blijven hangen in mijn 16 tot 25 jaren, maar omdat oudste dochter de Joepi is ontgroeid, en voor dat blad toch vervanging moet gevonden worden.

Ondanks het feit dat het blad totaal NIET mijn cup of tea is, doorblader ik het wel altijd eens, een mens moet toch weten welke hoogstaande literatuur de kinderen verslinden nietwaar … zo ook vandaag (vermits we vandaag de wapens neerleggen doen we niet veel nuttige dingen)

En wat staat er daar dan allemaal in ?

  • Bloggers mogen een stukje schrijven met bovenstaande titel, en zo krijgen ze hun bloggegevens daar gepubliceerd.  Meestal zijn dat dan van die postjes die het blad de hemel inprijzen natuurlijk (anders geraken ze waarschijnlijk niet door de censuur)
  • Altijd een onderwerp dat met sex te zien heeft, en daarvan het liefst een reuze grote titel op de cover ook – deze week hoe een slippertje goed of slecht deed aan de relatie (ocharme de partner van de ‘geslipte’)
  • Een jong besje die in lingerie poseert, en de delen van haar lichaam punten geeft (gelukkig ook al eens eentje met een maatje meer, niet iedereen past namelijk in het ideaalbeeld van een maatje 36)
  • Een beschrijving van de laatste sexbelevenis van een lezer – ‘k vraag me af wie van de ‘oversexte’ redactrices daarvoor de honeurs waarneemt, of zijn dat echt ‘levende’ mensen die hun belevenissen daaromtrent insturen ? Trouwens bij het artikel staat telkens de naam en het aantal sexpartners van de persoon in kwestie – ik verschiet me dood bij sommigen ! Als je het mag geloven dan wordt sex geconsumeerd als een doos pralinen waar je niet kan afblijven
  • Wat ook niet mag ontbreken is mode natuurlijk, want die jonge meisjes/vrouwen lopen natuurlijk niet in lingerie over straat.  Wat ze daar soms combineren … pfff Pippo de clown zou er soms tureluurs van worden

Ik kan natuurlijk nog wel een tijdje doorgaan, want over weinig inhoud en diepgang is veel te schrijven raar genoeg.  Maar toch vind ik het niet de ideale lectuur om aan jonge meisjes voor te schotelen.  Bij mijn weten zijn mensen nog altijd mensen, met hun gevoelens, hebbelijkheden … maar ik vind het nog altijd geen consumeerbare en wegwerpartikelen.

Ik ben nu niet bepaald een tante nonneke, maar waarden zou dat nog iets betekenen in deze tijd ?

Ben ik oud aan het worden ? Of rijper ? Of door het leven gevormd ? Of hopeloos ouderwets ? Of jaloers op de jeugdigen ?

 

 

3 gedachtes over “Doe het met Flair !

  1. De Flair is gewoon sensatie zoeken, ’t moet allemaal vooral niet-realistisch zijn. Ze houden vrouwen ‘dom’, en zijn aniet de enige in, andere ‘vrouwenbladen’ doen dat ook en worden flink gesponserd door l’oreal, etc… om hun produkten aan ‘de vrouw’ te brengen, dus vooral ons een complex aan te praten… ‘k weet dat ze, als hun verkoopcijfers een week wat minder zijn, ze de week erna een ‘sexartikel’ schrijven en dan de titel ervan in supergrote letters op de cover zetten. Gevolg: verkoopcijfers pieken weer.
    ‘k Geef toe da ik er af en toe ook in blader en dan kom ik telkens tot deze conclusie. Geef mij maar ‘flow’ of een tuintijdschrift, ik kijk dan wel door de modeltuinen heen en die inspiratie op…
    Dus nee, zeker niet ‘oud’, eerder slim! 😉 🙂

  2. Vreselijk boekske is dat geworden, ge moogt gerust zijn!
    En ’t was vroeg ook al niet veel soeps.

    En mocht je je afvragen waarom ik ineens op 11 november begin te reageren: ik heb geen idee. Ik was den ondersten aan het zoeken om naar boven te lezen en bleef hier hangen 😉

Wat ben ik blij dat u reageert !

