Lousy Mum

Zo voel ik me vandaag : mama met een kleine ‘m’, hoewel ik op andere dagen nochtans behoorlijk trots ben op die titel.

Reden daarvoor is dat oudste dochter vanaf morgen ‘sweet sixteen’ is, en dat ik omtrent die dag noppes, geen, nada ideeën heb om er iets speciaals van te maken.  Het verplicht gaan eten naar de memé en pepé, en als we ‘geluk’ hebben nog eens in de namiddag om koffie naar daar (daar ga ik toch feestelijk voor bedanken ! tja, dat ga ik dan vandaag moeten doen voor schoonmama aan het bakken gaat …)

En nochtans … dochters hebben allebei donderdag èn vrijdag vrij (wordt er eigenlijk nog wel les gegeven in november ?) dus mag er geen bezwaar zijn om een stap in de wereld te gaan zetten.

En welke wereld zouden we dan gaan betreden ? Veel vragen, tot nog toe weinig antwoorden.  Even de hersenen laten kraken dus …

Maar eerst en vooral eens gaan opzoeken wat ze vorig jaar als cadeau heeft gekregen (lees : hoeveel geld), ik vergeet dit altijd weer, maar zij zal het me wel weten te zeggen mocht ik dit jaar gieriger uit de hoek komen (terecht !) Nu maar hopen dat ik eveneens niet vergeten ben van dit te noteren in mijn agenda (waar ligt die trouwens ergens ?)

Ik voel me zoooooo klein vandaag, en haat het voor de zoveelste keer dat er geen groooooote papa achter me kan staan 😦

4 gedachtes over “Lousy Mum

    • oh, maar een uitje/feestje voor de vrienden/klasgenoten heeft ze al gepland hoor (op een latere datum), daarvoor heeft ze geen moeder nodig. Ik zocht gewoon iets om zelf van die dag iets bijzonders te maken, ze wordt tenslotte maar éénmaal 16.

    • Jaaaaa, en dan zorgen dat ze elke morgen twee uur voor de spiegel staat i.p.v. nu één … ik noem ze niet voor niets een poppemieke hé. (is nu 22u, en ze kruipt nog onder de douche, omdat ze vindt dat haar kapsel dan morgen goed gaat liggen, wedden dat ze morgenochtend weer de kop onder ’t water steekt omdat het niet goed ligt …)

Wat ben ik blij dat u reageert !

