Belly tone

’t Moet niet altijd een bel- of ringtone zijn die al dan niet ergelijk geluid uitbraakt.  Ik kan momenteel de muziek verzorgen voor eender welke griezelige scene in een spannende film, alleen al met de geluiden die mijn buik produceert.  Officieel heet dat een maag-darmontsteking.  Als gevolg daarvan ben ik al bijna twee dagen aan een semi-winterslaap bezig, van mijn bed naar de zetel, tussenstop in het kleinste kamertje, zo slap als een vod, ik heb me in geen tijden zo ellendig gevoeld.  Niet bepaald hetgeen ik me voorstel bij een boeiend weekend.

En alsof dat niet genoeg is ben ik nog de enige zieke niet in huis, oudste poppemieke heeft dezelfde beestjes gevangen.  Bij haar uit dit zich nog in een extra symptoom, nl bloeddrukval, waardoor ze al tweemaal van haar stokken is gegaan tijdens de nacht, bovendien op het toilet zittend.  Je moet je voorstellen, een moeder die kotsmisselijk is, die in de geur van diarree haar dochter moet helpen pfff ‘k heb al leuker dingen meegemaakt.

En dan eten : naar niets geen goesting hebben, maar willen dat iedereen toch iets binnen krijgt.  Dan kook je toch maar hé, om er dan zelf geen hap van binnen te krijgen, en dan maar een half boterhammetje met confituur te nuttigen.  Hoewel, vannamiddag is de Piepedol voor ons om een ‘kloek’ rijsttaartje geweest naar de bakker, en dat heb ik toch ook al half opgekregen.

Eén voordeel aan al die miserie is dat de vetrolletjes op mijn buik aan het smelten zijn, en daar ben ik niet rouwig om.  Maar toch, dat het maar vlug betert hoor, want als mams niet functioneert, dan loopt het hier allemaal in het honderd !

4 gedachtes over “Belly tone

Wat ben ik blij dat u reageert !

