De Blog Top Drie tag

Sherita, de in Madrid wonende (estoy celosa !) Nederlandse dame vereerde me met deze tag.

De regels van de Blog Top Drie Tag zijn als volgt:
-Link naar deze blogpost, de post van bedenker Sylvia Kuijsten
-Gebruik als illustratie je favo plaatje dat iets te maken heeft met het getal drie
-Beantwoord de elf vragen op jouw manier
-Nomineer twaalf andere bloggers en laat hen weten dat je ze genomineerd hebt

EEN TRIO OP FOTO

10570366_901556599860028_6785756068720622022_n

De volledige foto stelt mijn driekoppig (hier zes-voetig) gezin voor in Ponferrada (Spanje) Een paar weken vooraleer de wielrenners daar het wereldkampioenschap reden, verdeelden wij al de prijzen (die van om het comfortabelst schoeisel of zoiets) Mijn Dolleke kroonde zich winnaar, Poppemieke (wat heeft ze me vervloekt dat ik haar platte sandalen liet kopen voor op reis, die loopt liever 10 cm hoger) was tweede, en ik kreeg brons wegens lelijkste schoenen en witste benen 😦

DE VRAGEN

1. Welke drie dingen zijn voor jou onmisbaar bij het bloggen ?

  • Eerst en vooral een computer natuurlijk.  Meestal mijn desktop exemplaar, wegens beste (fruit)klavier, eventueel bij te voegen foto’s die op deze computer staan, en de luxe van mijn eigen bureau.
  • Inspiratie die soms à la minute opborrelt, of een overlopend hoofd door een gebeurtenis is ook essentieel.
  • En tijd hebben is ook niet onbelangrijk, in vijf haasten iets schrijven lukt me moeilijk, en als ik dat dan eens doe, dan schrijf ik fouten als ‘slappe laG’ (zoals hier)

2. Welke drie dingen mogen niet op een blog ontbreken ?

  • Duidelijke lay-out, als ik bvb al moet zoeken naar de reageerknop, of geen achtergrond krijg bij de persoon die schrijft, dan haak ik af.
  • Humor en serieux, liefst in 1 blog.  Bloggen is voor mij een hobby.  Ik lach heel graag, maar word ook graag ontroerd !
  • ‘schoone Nederlandsche taal’ Al voel ik me steeds de mindere bij het lezen van zoiets, ik kan zo genieten van goed geschreven teksten !

3. Over welke drie onderwerpen schrijf je het liefste ?

  • Mijn kleine leefwereld (gezin, lief, huis, tuin)
  • Mijn kluns zijn in het bricolleren, om achteraf nog eens goed te kunnen lachen met mezelf
  • Iets grappigs wat hier gezegd is, wat ik gezien heb, …

4. Wat zijn de drie populairste posts op je blog ?

  • Ik durf het bijna niet te zeggen maar de twee meest aangeklikte posts zijn een gedicht van Annie M.G. Schmidt gedichtendag
  • en de verwijzing naar Bruno zijn blog over Compostela brunos-blog

Ik krijg nu een instant-depressie, want eigenlijk word ik persoonlijk niet graag gelezen.  Dedju toch !

5. Welke drie dingen wil jij uitstralen/bereiken met je blog ?

  • Eeuwige roem natuurlijk, of wat had je gedacht ?  In beperkte kring dan.  Laat mijn blog maar een document zijn voor mezelf (hoe ik me door de vorige jaren geploeterd heb) voor mijn kinderen en eventuele komende generaties
  • Ook al moet ik soms eens gal spuwen (over het verleden, de schoonthuis, …) toch zou ik willen dat hier optimisme uit straalt
  • En al is de blogwereld virtueel, het maakt mijn wereld groter, ruimer, breder

6. Via welke drie social media is jouw blog te volgen ?

7. Wat zijn drie voor- of nadelen van bloggen ?

voordelen :

  • mijn blog is al meer dan eens een geheugensteun geweest (een zegen voor een chaotische geest)
  • ik schrijf weer met goesting, dat was in de tijd dat papers nog verhandelingen genoemd werden in middelbare school wel eens anders.
  • IK HEB ER MIJN LIEF DOOR GEKREGEN  !!!!!!!!!!

nadelen

  • ik zet mezelf (weliswaar geheel vrijwillig) hier wel eens te kijk.
  • ik verlies door het bloggen enorm veel tijd op het internet, tijd die ik nuttiger zou kunnen benutten.
  • door te bloggen zwerven er altijd zinnen in mijn hoofd rond, die ik wil onthouden voor een volgende post, en dan prompt weer vergeet natuurlijk, wat wel eens voor frustratie zorgt.

8. Welke drie lezers laten de meeste reacties achter ?

9. Wat zijn jouw drie favoriete blogs van andere bloggers ?

Olala, nu moet ik oppassen, wie gaat hier nu beledigd zijn ? Kijk gewoon eens naar wie bij mij komt reageren, dan kan je al een flink stuk van mijn reader samenstellen.

10. Over welke drie onderwerpen lees je het liefste bij andere blogs ?

  • het onderwerp is niet altijd het belangrijkste, de manier waarop het beschreven is wel
  • ook al kan ik er veelal niets mee aanvangen : de DIY-blogs, om eens te kunnen dromen wat ik nog zou willen kunnen
  • kokeneten, omdat de liefde van de vrouw ook door de maag gaat

11. Welke drie blogtips heb jij voor andere bloggers?

Wie ben ik om anderen te zeggen wat ze moeten doen ?

  • Eén tip dan : doe wat je wil op je eigen blog, en dat met goesting !
  • of nee, twee : schrijf NOOIT, echt NOOIT !!!!! MEN als je m’n of mijn bedoelt, ik krijg daar nl kotsneigingen van !
  • of toch drie : wijs me ALTIJD op de fouten die ik eventueel schrijf, ik zie dat zelf altijd bij anderen, maar zelden bij mezelf *bloos*

 

En nu zou ik nog 12 mensen huiswerk moeten meegeven, maar me dunkt dat deze tag al zeer goed is rondgegaan in de kring van blogs die ik volg. Dus u moogt nu allen een zucht van opluchting slaken, ik geef deze tag niet door !

 

21 reacties

  1. Die fouten… Zo herkenbaar om blind te zijn voor die van jezelf… Tenzij je je tekst een paar dagen laat liggen, maar dat is toch niet de bedoeling van een blog.

    • Er was eens, in een ver verleden een bloggen.be-blog. Daar konden mensen ook reageren, maar om één of andere reden gebeurde dat daar weinig. Je kon wel mailen naar de schrijver van het blog. En dat deed mijn schat dus.
      Eerst dacht ik nog van allez, wat doet die nu, mij mailen 🙂 en ik vertrouwde dat toch niet ver, maar hij bleef het doen, en altijd beleefd. Toen ben ik zijn blog gaan uitpluizen en kon ik een beetje een puzzel maken van de man achter de blog.
      Uiteindelijk liet ik alle schroom vallen en mailde ik hem terug. En mailen werd chatten, en chatten werd ontmoeten en ontmoeten werd een warme vriendschap. En die vriendschap werd uiteindelijk een mekaar niet meer kunnen missen en graag zien. Schoon é ?
      Dus ik heb dat niet aangepakt, hij heeft mij gepakt met toen nog veel onuitgepakte bagage en al, de lieverd !

  2. Kwam ik zo vaak bij je op bezoek? ’t Moet zijn dat het daar goed toeven is, zeker? 😉

  3. En kwam ook ik vaak op bezoek? Zal aan je heerlijke soep liggen 🙂
    Mooi ingevuld, die tag. Proficiat ook met je derde plaats op de foto (je moet het maar doen!)

  4. Dat van dat lief vinden via een blog wil ik ook wel eens weten. En dank je wel om het onderscheid even te duiden tussen men en mijn. Krijg ik ook horens van!

  5. Verdemme, kan ik retroactief nog wat reacties schrijven? Ik wil op dat podium !!!!! Men plaats is binnen de top drie 🙂

    • Zo een taal kan ik hier niet tolereren. Bij deze ben je gediskwalificeerd. Geen podiumplaats voor jou. In de hoek jij, met je handen op je hoofd !

  6. Wat leuk heb je de tag ingevuld. Ik kan mij vinden in jouw antwoorden. Die foto is ook erg leuk, en wat knap dat jouw dochter altijd op van die hoge hakken kan lopen. Daar ben ik dan weer celosa op 😉

  7. De derde blogtip is ZO herkenbaar, enfin ik erger mij altijd dood aan spelfouten bij anderen maar het typen gaat soms zo vlot dat ik er zelf ook maak. Lalala.

Reacties zijn gesloten.